آغازه آموزش برنامه نویسی آموزش PHP دانلود فیلم آموزشی فریم ورک yii framework 2 به زبان فارسی

فیلم آموزشی فریم ورک yii framework 2 به زبان فارسی

فیلم آموزشی فریم ورک yii framework 2 به زبان فارسی . Yii یک فریم ورک زبان PHP بر پایه مدل MVC و نیز بر پایه اصول agile طراحی گردیده است. این فریم ورک با داشتن هزاران مازول کار تولید برنامه های تحت وب پی اچ پی را بسیار آسان نموده است. Yii از نسخه های ۵ به بالا PHP پشتیبانی می کند. فریم ورک yii دارای سیستم cache بسیار قوی مجهز است و برای طراحی پرتال ، فروم و انواع اپلیکیشن کاربرد دارد .سرعت بالا اجرای برنامه های تحت اینفریم ورک شهرت جهانی دارد. در این پست از سایت آغازه فیلم آموزشی Yii 2 را به زبان فارسی در ۱۲۱ بخش در قالب یک مجموعه برای دانلود آماده کرده ایم که این مجموعه توسط مهندس مهرداد سیف زاده به زبان فارسی تهیه شده است که امید است مورد توجه شما کاربران عزیز قرار بگیرد. دلیل سرعت بالای Yii فریم ورک استفاده از تکنیک بارگذاری تنبل (lazy Loading) است بدین معنا هیچ فایل کلاسی تا زمان اولین استفاده از آن بارگذاری نخواهد شد و هیچ شیءی تا زمان اولین ارجاع به آن ساخته نخواهد شد. در ادامه مطلب در باره این فریم ورک بیشتر صحبت خواهیم کرد. اگر علاوه بر این مجموعه به دنبال کتاب Yii فریم ورک هستید این پست می تواند برای شما مفید باشد. در زیر سر فصل های این مجموعه فیلم آموزشی آورده شده است.

عنوان: فیلم آموزشی فریم ورک yii framework 2

زبان آموزش : فارسی

حجم فایل: ۲٫۳ گیگابایت

کلمات کلیدی: راهنمای جامع Yii Framework,دانلود فیلم اموزش فریم ورک yii framework,دانلود فیلم اموزش فریم ورک پی اچ پی,yii framework ,  یک فریم ورک , فریم ورک yii چیست؟ , آموزش فریم ورک yii , فریم ورک yii , Yii چیست؟ , مجموعه آموزشی yii2 ,

در نمودار زیر بررسی سرعت فریم ورک های مشهور PHP را مشاهده می کنید.

فریم ورک yii framework 2

فریمورک yii چیست؟
یکی از خواسته های برنامه نویسان و طراحان وب انتخاب یک پلتفرم یا فریمورک یا چهارچوب مناسب برای پیاده سازی سایت ها، برنامه های تحت وب و پرتال ها است. شاید برای کاربران ویندوز عموماً برنامه نویسان asp.net گزینه های زیادی برای انتخاب مطرح نباشد و MS.Net framework به عنوان پلتفرم اصلی مورد استفاده قرار گیرد.اما برای برنامه نویسان جامعه متن باز به خصوص برنامه نویسان php انتخاب یک پلترفرم مناسب مقداری پیچیده است. پیدا کردن پلترم مناسب برای برنامه نویسانی که سطح متوسط برنامه نویسی php را پشت سر گذاشته اند و قصد ورود به فضاهای جدید با قابلیت های پیشرفته را دارند امری مهم به شمار می رود. شاید نام بسیاری از این پلترفرم ها را شنید باشید که البته تعداد آنها کم هم نیستند مانند CakePHP،Prado،Zend،laravel.
فریم ورک yii که مانند حرف e کشیده با تلفظ yee خوانده می شود نیز همانند سایر این برنامه ها یک پلترفرم برای استفاده برنامه نویسان php است که در سال ۲۰۰۸ توسط تعدادی از برنامه نویسان مجرب و حرفه ای که مدت زمان زیادی را بر روی پروژه های توسعه php framework مثل پروژه prado صرف کرده بودند عرضه شد. این پروژه هر چند عمر طولانی ندارد ولی به قدری موثر واقع شد که در مدتی کوتاه توانسته است نظر بسیاری از توسعه دهندگان وب را به خود جلب نماید. yii بسیاری از قابلیتهای پروژه موفق prado را به ارث برده است. yii freamwork یک نرم افزار ریاگان است که گواهینامه bsd license را نیز اخذ نموده است.
yii تنها از php نسخه ۵ و بالاتر پشتیبانی می کند. در مقایسه با فریم ورکهایی مانند Cackephp که از php4 نیز پشتیبانی میکند این مسئله یک کمبود به نظر می رسد ولی همیشه اینطور نیست. فریم ورکهایی مانند cackephp برای ایجاد تطابق با نسخه های ۴ ناچارند که خیلی از قابلیت های نسخه ۵ را نادیده بگیرند یا به گونه ای آنها را تغییر دهند که باعث ایجاد تطابق گردد ولی yii freamwork با تمرکز بر روی نسخه ۵ php از همه قابلیتهای آن استفاده می کند و این مسئله در سال ۲۰۱۱ که اکثر میزبانها از php 5 حمایت می کنند نه تنها یک کمبود نیست بلکه یه مزیت به شمار می رود.
در ساخت فریم ورک yii از الگوی طرح mvc استفاده شده است. mvc مدلی است که در مهندسی نرم افزار معرفی می شود و در این مدل اجزا برنامه به سه قسمت اصلی کنترل کننده- مدل- دیدگاه تقسیم می شود و جریان داده ها در آن برقرار می شود. yii تمام قواعد mvc را رعایت کرده است
یک محیط کاملا شی گرا در yii شی گرایی به عنوان یک اصل اولیه رعایت شده است و دسترسی به همه چیز حتی دسترسی به جداول بانک اطلاعاتی و روباط و … نیز در قالب شی گرایی تعریف می شود که این مسئله در مقابل فریم ورکهایی مثل Cackephp که همچنان ارز دسترسی ها رابطه ای پشتیبانی می کنند یک مزیت عمده است
. از قابلیت برنامه نویسی generic حمایت می کند: generic یک قابلیت برنامه نویسی است که هدف از آن پشتیبانی از انواع داده های ورودی بدون قید محدودیت نوع است و به عنوان یکی از روشهاو تکنیک های نوین برنامه نویسی استفاده می شود.
هماهنگی با jquery :
jquery همانطور که میدانید یک کتابخانه یا فریمورک بر اساس زبان javscript است که قابلیت فوق العاده بصری را در محیط کاری کاربر ایجاد می کند. yii framework با این platform هماهنگی و ارتباط مستقیمی را ایجاد می کند و امکان استفاده از قابلیتهای ajax را فراهم می کند.

استفاده از حالت caching پیشرفته :
yii از یک حالت caching بسیار پیشرفته برای کار با بانک اطلاعاتی استفاده می کند که یک مزیت عمده است و باعث سبک شدن فضای کاری و افزایش بسیار زیاد بازدهی می شود.

منبع: فریم ورک Yii

سر فصل های فیلم آموزشی Yii2 :

نصب Vagrant و YII2
جلسه اول – install virtualbox, vagrant and run vm
جلسه دوم – install php, mysql and apache2
جلسه سوم – install and config phpmyadmin
جلسه چهارم – base config send email config
جلسه پنجم – install and config composer
جلسه ششم – install yii2 by composer
جلسه هفتم – install yii2 on offline
آغاز کار با YII2
جلسه اول – file and folder structure
جلسه دوم – create po db and post controller
جلسه سوم – create form post
جلسه چهارم – ActiveRcord save to database
جلسه پنجم – gii
مفاهیم اولیه
جلسه اول – load
جلسه دوم – alias
جلسه سوم – catchAll
جلسه چهارم – cotrollerMap
جلسه پنجم – module
جلسه ششم – params
جلسه هفتم – extensions
جلسه هشتم – controllers

قابل توجه کاربران شما می توانید این فیلم را یکجا و بطور کامل از لینک زیر دریافت کنید. {plusone}

لینک مستقیم : ۹۰۰ مکابایت

برای دریافت فایل قسمت اول اینجا کلیک کنید. (لینک مستقیم)

برای دریافت فایل قسمت دوم اینجا کلیک کنید. (لینک مستقیم)

برای دریافت فایل قسمت سوم اینجا کلیک کنید. (لینک مستقیم)

برای دریافت فایل قسمت چهارم اینجا کلیک کنید. (لینک مستقیم)

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

2 دیدگاه

  1. با سلام
    اقا هر چیزی که از سایتتون میخوایم دانلود کنیم خطای ۵۰۹ میدهد.
    لینک تمامی دانلودهاتون خرابه

  2. سلام . من تونستم دانلود کنم اما فایل های قسمت یک ۹۵۰ مگابایته و ۲۶ قسمته و لینک دانلود دومی ۶۵۰ مگابایته ولی همون فایل ها هست مجدد !!!
    در هردو فایلی که دانلود کردم محتویات یکسان ولی با حجم متفاوت قرار داره . یه توضیح بدید داستانش چیه ؟؟ الان این فایل های من ناقصه ؟؟؟!!!

دیدگاه شما

نظر شما