آغازه جدیدترین اخبار اخبار IT مرگ تدریجی Flash و جایگزین شدن آن توسط HTML5

مرگ تدریجی Flash و جایگزین شدن آن توسط HTML5

مرگ تدریجی Flash و جایگزین شدن آن توسط HTML5 . با ظهور پدیده ی نوین در دنیای وب و نسل جدید اچ تی ام ال ۵ پیش بینی می شود که از از محبوبیت ابزار فلش به تردیج کاسته شود. HTML 5 نگارش جدید از نسخه قبلی ایچ تی ام ال می باشد که امکانات بی شماری در متحرک سازی و داینامیک نمودن صفحات وب ایفا می کند سازگاری این نسخه HTML با css3 باعث کم رنگ تر شدن استفاده از Flash گردیده است.

امروز قصد داریم در مورد مبحث مهم و عمیق دنیای اینترنت صحبت کنیم.

هنگام معرفی iPad شرکت Apple در ماه اول میلادی امسال یک عاملی که در این دستگاه وجود نداشت باعث بحث های زیادی شد, همچون iphone دستگاه iPad نیز از فرمت مالتی مدیایی فلش (Flash) پشتیبانی نمی کند. در حالی که شکایت ها مبنی بر عدم استقرار این فرمت محبوب در iPad زیاد بود مدیر شرکت Apple آقای Steve Jobs پاسخی بلند پروازانه و در عین حال پیشگویانه ای کرد: ” فرمت Flash به زودی از بین خواهد رفت و تکنولوژی های جدیدتری همچون HTML5 جایکزین این فرمت خواهند شد.”

در ادامه مطلب به بررسی گفته های مدیر عامل شرکت Apple می پردازیم که آیا این ادعا حقیقت دارد؟

HTML5 – آینده ی فلش :

از زمان اختراع www محتویاط وب به فرمت HTML نمایش داده می شود (HyperText Markup Language). در اوایل سال ۹۰ میلادی شکل ها و انعطاف پذیری متن های منتشر شده مثل: Bold,Italic و… بسیار کم بوده است. بعد ها قابلیت های بسیاری همچون: عکس,جدول,فرمول ها و… به کمک تکنولوژی CSS اضافه شد (Cascading Style Sheets).

اما جهت نمایش انیمیشن و تصاویر متحرک ویدیویی تا به امروز تمامی مرورگر ها نیاز به نرم افزار واسط دارند (Plugins) .
پلاگین هایی مثل: Windows Media , Apple Quicktime و Real Player قابلیت نمایش تصاویر ویدیویی را در اینترنت فراهم کرده بودند.
اما پس از تولید فلش توسط شرکت Macromedia این رقابت به کلی تغییر یافت و فلش جای خود را در اکثر سایت های اینترنتی مستحکم ساخت.
در سال ۲۰۰۵ نیز Macromedia توسط شرکت Adobe خریدازی شد تا گام های نهایی استاندارد شدن فرمت فلش به عنوان پخش کننده ویدیویی در اینترنت تکمیل شود.همزمان با این روند سرعت اینترنت در بسیاری از کشور ها افزایش یافت و سایت هایی همچون Youtube شکل گرفته اند تا در نهایت استفاده از فلش همه گیر شود.

انتقاد ها از فلش: کم سرعت و نا مطمئن:

با توجه به تمامی حسن هایی که فلش دارد اما همواره فلش پلیر شرکت Adobe مورد انتقاد تند قرار می گیرد. به استثنای سیستم عامل های ۳۲ بیتی ویندوز در بقیه سیستم عامل ها این فرمت از پایداری و کارایی لازم برخوردار نمی باشد. یکی از بزرگترین انتقاد ها شمارش بیش از ۲۰ حفره ی امنیتی توسط شرکت NVD در فلش پلیر می باشد.

این مشکلات یه وسیله ی HTML5 قابل حل می باشد. با این فرمت آینده, شما قادر خواهید بود انواع موسیقی,ویدیو و حتی بازی های تصویری را بدون نیاز به نصب پلاگین به صورت مستقیم در مرورگر خود پخش کنید.چگونگی این امر را در ادامه نمایش خواهیم داد, آینده اینترنت هم اکنون آغاز شده است !

کاربر گرامی لطفانظر خود را در باره این مطلب بنویسید بدیهی است که نظرات شما ما را در پیشبرد اهدافمان یاری خواهد کرد و به کسانی که قصد  مطالعه این مطلب را دارند کمک شایانی خواهد نمود

به اشتراک بگذارید

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما