گرافیک کامپیوتری Computer graphics یکی از دروس رشته نرم افزار می باشد که که با رویکرد ترسیم و محاسبات رایانه ای برای خلق تصاویر و اشیای گرافیکی با رایانه پرداخته می شود از این رو در سایت آغازه کتاب گرافیک رایانه ای را با با رویکرد برنامه نویسی DirectXبرای شما آماده کرده ایم که امید است مورد توجه شما علاقه مندان قرار بگیرد. ماتریس ها اصول پایه ای DirectX می باشند که با اصول و الگوریتم های محاسباتی می توان تصاویر دو بعدی و سه بعدی خلق نمود. در طراحی دو بعدی گرافیک، اشکال و اشیاء همه بر روی یک صفحه ترسیم و ارائه*[۲] میشوند. این نوع گرافیک به خاطر پردازش سبکش خیلی به قدرت کارت گرافیک نیاز ندارد و فقط وقت cpu را اشغال میکند. برای کار با گرافیک دو بعدی نرمافزارهایی ساخته شده مانند فتو شاپ – فتوایمپکت – کورل دراو- کورل پینتر و غیره که فقط روی گرافیک دو بعدی کار میکنند و نرمافزارهایی ساخته شده مثل ماکرو مدیا فلش که چند رسانهای هستند. گرافیک دو بعدی در وب سایتها و نرمافزارهای معمولی به کار میرود. این کتاب توسط مهندس علی خاقانی اصل تهیه شده است که برای شروع برنامه نویسی گرافیک رایانه ای با DirectX بسیار مفید می باشد در ادامه سر فصل های این کتاب بیان شده است. اگر علاقه مند به حوزه درس گرافیک رایانه ای می باشید کتاب های گرافیک رایانه ای موجود در سایت را به شما پیشنهاد میکنیم. لازم به ذکر است که تمامی سورس کد ها و نمونه سوالات همراه کتاب در اختیار شما قرار داده شده است.
عنوان: کتاب درس گرافیک کامپیوتری
زبان آموزش : فارسی
نویسنده: علی خاقانی اصل
تعداد صفحه: ۸۸
حجم فایل: ۱۶ مگابایت
کلمات کلیدی : آموزش برنامه نویسی DirectX ,افزودن صدا در گرافیک کامپیوتری ,بهینه سازی Mesh ها ,در گرافیک کامپیوتری ترسیم SkyBox ,جزوه درس گرافیک کامپیوتری د,وران در گرافیک کامپیوتری, ساخت محیط های سه بعدی در گرافیک کامپیوتری ,کتاب گرافیک کامپیوتری, گرافیک کامپیوتری, ماتریسهای همگن سه بعدی ,مبانی ریاضی گرافیک ,نمونه سوالات گرافیک کامپیوتری ,نمونه سوالات گرافیک کامپیوتری پیام نور,
سر فصل های کتاب گرافیک رایانه ای :
تبدیلات پایه ای در گرافیک کامپیوتری
انتقال
دوران در گرافیک کامپیوتری
تغییر مقیاس
ماتریس های همگن دو بعدی
تبدیلات مرکب
دوران حول نقطه دلخواه در گرافیک کامپیوتری
تغییر مقیاس در مختصات ثابت
انعکاس در گرافیک کامپیوتری
تبدیلات در فضای سه بعدی
اصول اساسی
اعمال ریاضی ماتریس ها
ماتریسهای همگن سه بعدی
فصل دوم : برنامه نویسی DirectX در گرافیک کامپیوتری
مقدمه
شرع برنامه نویسی در گرافیک کامپیوتری
پیکربندی Device
انواع نقاط در DirectX
ترسیم مثلث
دوربین و مختصات فضای جهانی
دوران و انتقال
ترکیب رئوس با استفاده از اندیس ها
ایجاد زمین در گرافیک کامپیوتری
ایجاد زمین با استفاده از مثلث
ایجاد زمین از روی فایل Raw
ایجاد زمین از روی bmp
حرکت در فضا
چرخش زمین
استفاده از رنگ
استفاده از نور
ایجاد Mesh
تابش نور بر زمین
فصل سوم : ساخت محیط های سه بعدی در گرافیک کامپیوتری
ایجاد پروژه
استفاده از Texture
ترسیم سطح زمین
ترسیم ساختمان ها
ایجاد Mesh از فایل های سه بعدی
بهینه سازی Mesh ها در گرافیک کامپیوتری
افزودن نور به محیط
حرکت هواپیما در محیط
تشخیص برخورد
ترسیم SkyBox
افزودن صدا در گرافیک کامپیوتری
افزودن متن
قابل توجه کاربران شما می توانید این کتاب را یکجا و بطور کامل از لینک زیر دریافت کنید. {plusone}
لینک مستقیم :
برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید. (لینک مستقیم)
برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید. (لینک کمکی)
بدون دیدگاه