آغازه آموزش برنامه نویسی آموزش Pascal دانلود کتاب آموزش زبان برنامه‌نویسی پاسکال به زبان فارسی

دانلود کتاب زبان برنامه‌نویسی پاسکال به زبان فارسی

کتاب آموزش زبان برنامه‌نویسی پاسکال به زبان فارسی . زبان برنامه‌نویسی رایانهای پاسکال یکی اززبان‌های مشهور برنامه‌نویسی سطحبالایمتداول است.پاسکال به عنوان زبان ساده شده زبان ALgOL طراحی شد ومقاصد آموزشی داشت. این زبان توسطنیکلاوس ورث(Niklaus Wirth)پروفسور دانشگاه پلیتکنیک زوریخ/سوییس در اوایل سال‌های ۱۹۷۰ توسعه یافته و نام آن از نامبلز پاسکال، ریاضی‌دان فرانسوی، الهام گرفته شدهاست. وقتی پاسکال اختراع شد زبان های برنامه نویسی بسیار زیادی وجود داشتولی تنها چند تا از آنها بسیار استفاده می‌شدند که عباترتند ازcobol,assembler,fortrantایده اصلی زبان جدید نظم،مدیریت داده‌ها و نیازبه تعریف داده‌ها بود،این زبان از ابتدا به گونه‌ای طراحی شده بود که یکزبان آموزشی باشد استاندارد این زبان برنامه‌نویسی در سال ۱۹۸۳ نوشته شده است و دو سازمانIEEE وANSI آن را تائیدکرده‌اند. هم اکنون این زبان بیش‌تر به‌عنوان زبان برنامه‌نویسی‌ی آموزشیبرای مبتدیان در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود. سادگی وتجریدخوب این زبان امکانبرنامه‌نویسی راحت بدون نیاز به آگاهی از ساختارهای پیچیدهٔ زیرینسیستم عاملرا می‌دهد شما می توانید این کتاب را رایگان از سایت آغازه دانلود کنید.. .

عنوان کتاب: کتاب زبان برنامه‌نویسی پاسکال به زبان فارسی

زبان کتاب: فارسی

تعداد صفحه: ۱۵۹

حجم فایل: ۶۰۰ کیلوبایت

کتاب زبان برنامه‌نویسی پاسکال به زبان فارسی

کتاب زبان برنامه‌نویسی پاسکال به زبان فارسی

بیشتر بدانید

از خصوصیات این زبان می‌توان به سادگی‌ی فراگیری آن اشاره کرد. پاسکال نیزمانند بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر دارای کامپایلرهای زیادی استکه از معروف‌ترین آنها می‌توان به کامپایلرتوربو پاسکال (Turbo Pascal) که متعلق به شرکتبورلند (Borland) است اشاره کرد. شرکتبورلنداز پاسکال شی‌گرا به‌عنوان زبان برنامه‌نویسیمحیط توسعه نرم‌افزار خود به نامدلفیاستفادهکرده است.
توربو پاسکالکامپایلر مشهور پاسکال، که توربو پاسکال نام داشت در سال۱۹۸۳معرفی شد،توربو پاسکال همیشه در بین زبان های برنامه نویسی از فروش بسیار بالاییبرخوردار بود.
توربو پاسکال مفهوم جدیدی را به نامIntegrated Development Environment ویاIDE را معرفی کرد، IDE یعنی محیط برنامه نویسی مجتمع،در واقع شما در اینمحیط می‌توانید کد را ویرایش کنید (در یک ویرایشگر هماهنگ با wordstar)،کامپایلر را آغاز کنید، خطاها را ببینید و به خط هایی که حاوی آن خطا هاستبروید،البته این مسئله هم اکنون بسیار بی معنی به نظر می‌آید،اما در گذشتهلازم بود که شما از ويرایشگر بیرون بروید و به DOS برگردید و سپس کامپایلررا به صورت خط فرمانی آغاز کنید، سپس شماره خطاهای خط را یادداشت کنید،دوباره ویرایشگر را باز کنید و به خط های حاوی خطا بروید و دوباره همه چیزرا از اول انجام دهید.
به علاوه بورلند توربو پاسکال خود را فقط ۴۹دلار می فروخت، در حالیکهمایکروسافت کامپایلر پاسکال خود راچند صد دلار به فروش می رساند، تداومموفقیت چند ساله توربو پاسکال سبب شد که درآمدهای مایکروسافت از فروشکامپایلر پاسکال بسیار کاهش یابد. پاسکال دلفیبعداز ۹نسخه از انتشار توربو پاسکال و بورلند پاسکال، که به تدریج زبان هایبسیار گسترده‌ای شده بود، بورلند در سال ۱۹۹۵ دلفی را معرفی کرد که پاسکالرا به یک محیط برنامه نویسی دیداری(VISUAL) تبدیل کرده بود. زبان شیئ گراییپاسکال که ما در دلفی از آن سود می جوییم در سال ۱۹۹۵ همراه با محیطبرنامه نوسیس دیداری(VISUAL)دلفی اختراع نشد این زبان توسعه یافته زبانپاسکال شیئ گرا بود که قبلاً در محصول بورلند پاسکال از آن استفاده شدهبود، اما بورلند پاسکال آن را را اختراع نکرد او تنها به گسترش وعمومی شدنآن کمک کرد.
پاسکال یک زبان برنامه نویسی امری و ساخت یافته تأثیر گذار می‌باشد که درسال ۱۹۶۸ طراحی شد و در سال ۱۹۷۰ توسط آقای Niklaus Wirth به عنوان یک زبانکارآمد و کوچک به منظور پیش برد و توسعه مهارت های برنامه نویسی بااستفاده از برنامه نویسی ساخت یافته و ساختمان داده‌ها منتشر شد.
یک نسخه برگرفته که با عنوان Object Pascal شناخته می‌شود برای برنامهنویسی شی گرا طراحی شد.

برای دریافت این کتاب بصورت کامل و یکجا می توانید از لینک زیر کمک بگیرید.

برای دریافت فایل بر روی دکمه دانلود کلیک کنید. (لینک مستقیم

زبان برنامه‌نویسی, پاسکال, برنامه نویسی,زبان برنامه‌نویسی, زبان برنامه‌نویسی پاسکال, الگوریتم, مقدمه ای بر پاسکال

به اشتراک بگذارید

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما