آغازه آموزش برنامه نویسی آموزش سی شارپ دانلود کتاب آموزش NHibernate به زبان فارسی

دانلود کتاب آموزش NHibernate به زبان فارسی

NHibernate چیست؟
کتاب آموزش NHibernate به زبان فارسی  . یک ORM است که تحت پلت فرم دات نت مایکروسافت کار می‌کند ، و یک FrameWork را برای  کار راحت‌تر و با پیچیدگی کمتر با database پیشنهاد می‌کند. در این مدل فیلدهای Database به آبجکت‌های معادلی، برای استفاده در محیط دات نت تبدیل (map) می‌شوند . و با این کار برنامه‌نویسان از پیچیدگی‌های ارتباطی DataBase ای خلاص می‌شوند.  NH (NHibernate) یک نرم‌افزار کدباز ( OpenSource ) رایگان است. و قسمتی از java ORMapper Hibernate است که کدی در قالب  XML  از موجودیت‌ها (Entity) و روابط (Relation) ارائه می‌کند. و به صورت اتوماتیک برای ذخیره و بازیابی Data ها کد Sql تولید می‌کند، و شما می‌توانید با متادیتاهای (meta data) ذخیره شده در source code کار کنید. شما می توانید این کتاب را از سایت آغازه رایگان دانلود کنید.

عنوان کتاب: کتاب آموزش NHibernate به زبان فارسی

نویسنده: وحید نصیری

زبان کتاب: فارسی

تعداد صفحه: ۱۰۵

حجم فایل: ۱٫۹ مگابایت

کتاب آموزش NHibernate به زبان فارسی

کتاب آموزش NHibernate به زبان فارسی

بیشتر بدانید…

نسخه های NHibernate

۱٫      NHibernate نسخه ۱٫۲٫۱ در نوامبر سال ۲۰۰۷ ( مهر ماه ۱۳۸۶ ) به بازار آمد و با .NET 2.0  کار می‌کرد.

۲٫      NHibernate نسخه ۲٫۰ در آگوست سال ۲۰۰۸ ( مرداد ماه ۱۳۸۷ ) عرضه شد.

۳٫      NHibernate نسخه ۲٫۰٫۱ در سپتامبر سال ۲۰۰۸ ( شهریور ماه ۱۳۸۷ ) عرضه شد. و با دات نت ۱٫۱ و  ۲٫۰ کار می‌کرد

۴٫      NHibernate نسخه ۲٫۱ در اواسط سال ۲۰۰۹ ، عرضه خواهد شد.

۵٫      NHibernate نسخه ۳٫۰ اولین نسخه ای خواهد بود که از .net 3.5 استفاده خواهد کرد .

توجه داشته باشید که در نسخه های بالا در مورد کارکرد برنامه با .net framework های مختلف ، متن بر اساس نوشته های سایت رسمی  nhibernate و ویکی پدیا آورده شده .  تجربه شخصی نشان می دهد که نسخه‌های پایین تر با framework 3.5 مشکلی ندارند و بخوبی با آن کار می کنند . ( احتمالا منظور از سازگار بودن با فریم ورک های مختلف، استفاده از حداکثر قابلیت های آن فریم ورک است )
توانایی اصلی «ان هایبرنیت» در map کردن table های DataBase به کلاس‌های .NET است.
ان.هایبرنیت همچنین DataQuery و امکان بازیابی (retrieval) را فراهم می‌کند ، کدهای SQL تولید می‌کند و طراح را  از هندل کردن دستی DataBase نسبت به تبدیلات آن و نگهداری Application های Sql ، راحت می‌کند.
NH ، ماندگاری مناسبی را برای طرح قدیمی CLR (Compiler Language Runtime) فراهم می‌کند. و آبجکت‌های کلاس شما مجبور نیستند مدل برنامه نویسی محدود کننده‌ای را دنبال کنند.
مزیت مهم استفاده از NHibernate این است که می‌توان برای بانک اطلاعاتی به صورت Object Oriented (OO ) کد نوشت. یعنی عملا DtaBase یک Object است که از آن در قالب Data ی map شده استفاده می‌کنیم.
در صورت استفاده کردن از DataSet به جای NH برنامه سرعت بیشتری دارد؛ اما برای نوشتن کد باید کد Sql بنویسیم، پس درگیر پیچیدگی‌های کار با Sql در محیط .NET خواهیم شد. درضمن اگر قرار به عوض کردن نوع DataBase باشد ، اگر framework ای هم از قبل برای راحتی کار درست کرده باشیم، به صورت کامل باید تغییر کند و دوباره نوشته شود. اما در صورت استفاده از NHibernate در صورت تمایل به تغییر DataBase فقط و فقط در تعریف نام DataBase باید تجدید نظر کرد و تمام تغییرات وابسته به database با تغییر پایگاه داده نهایی خودبخود تغییر می‌کنند و ان هایبرنیت آنها را برای ما ایجاد می‌کند.

 

 

قابل توجه کاربران شما می توانید این  کتاب را یکجا و بطور کامل از لینک زیر دریافت کنید.

لینک مستقیم

برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید. (لینک مستقیم)

آموزش برنامه نویسی ، آموزش برنامه نویسی C# ، برنامه نویسی C# ، کتابخانه NHibernate, کتاب آموزش NHibernate به زبان فارسی

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما