آغازه جدیدترین اخبار اخبار IT مایکروسافت از لینوکس می‌ترسد کاهش کاربران ویندوز و افزایش کاربران لینوکس در دنیا

مایکروسافت از لینوکس می‌ترسد

مایکروسافت از لینوکس می‌ترسد کاهش کاربران ویندوز و افزایش کاربران لینوکس در دنیا . لینوکس رقیب اصلی سیستم عامل ویندوز شرکت مایکروسافت به شمار می آید گزارش ها حاکی از آن است که سهم فروش ویندوز در چند سال اخیر به شدت کاهش یافته است و این در حالی اشت که کاربران بیشتری به سمت سوی لینوکس روی آورده اند.

مایکروسافت طی سال‌های گذشته هرگز لینوکس را یک رقیب اصلی برای سیستم‌عامل خود تلقی نمی‌کرد. اما بر اساس لیست اخیر مایکروسافت برای کمیسیون امنیت و مبادلات ارزی آمریکا(SEC)، این شرکت برای نخستین بار در طول فعالیت‌های خود اعلام کرد که لینوکس می‌تواند یک تهدید جدی برای ویندوز محسوب شود.

بر اساس اخبار جدید منتشر شده در سایت اینترنتی TechFlash، غول نرم‌افزاری جهان در این لیست برای نخستین بار اعلام کرد که شرکت Canonical تولیدکننده سیستم‌عامل Ubuntu و شرکت Red Hat به عنوان توزیع‌کننده سیستم‌عامل لینوکس، می‌توانند رقبای جدی برای واحد Client که وظیفه تولید سیستم‌عامل ویندوز در مایکروسافت را برعهده دارد، محسوب شوند. سایت TechFlash پیش‌تر اعلام کرد بود که نام Red Hat تنها به عنوان رقیب جدی برای بخش‌های Business و Server & Tools مایکروسافت وارد این لیست شده است.
مایکروسافت در لیست سالانه خود هشدار داد که سیستم‌عامل لینوکس را به‌خصوص در بازارهای درحال توسعه و نت‌بوک‌ها، می‌توان یک رقیب جدی برای ویندوز تلقی کرد.
این شرکت پیش‌تر اعلام کرده بود که اپل هم یک تهدید جدی در این زمینه محسوب می‌شود.
در این لیست سالانه آمده است: «واحد Client هم‌اکنون با رقابت شرکت‌های بزرگ و صاحب‌نامی مواجه است که هر کدام از آن‌ها با اهداف مختلف سعی در جذب بازار جهانی رایانه‌های شخصی دارند. رقابت در بخش نرم‌افزارهای تجاری از جمله نسخه‌های مختلف Unix، توسط شرکت‌هایی چون اپل، Canonical و Red Hat دنبال می‌شود. اپل به میزان چشمگیری به بازار جهانی رایانه‌های شخصی دسترسی پیدا کرده و به‌خصوص در کشور آمریکا، سهم زیادی از این بازار را از آن خود کرده است. سیستم‌عامل لینوکس که شاخه‌ای از Unix محسوب می‌شود و بر اساس قانون General Public License به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، در سراسر دنیا و به‌خصوص در بازارهای روبه‌رشد با موفقیت‌های فراوان همراه بوده است و به عنوان راهی برای کاهش هزینه‌ها و تولید رایانه‌های ارزان‌قیمت محسوب می‌شود. شرکایی نظیر Hewlett-Packard و اینتل، هم ‌اکنون به صورت گسترده روی سیستم‌های عامل جایگزین لینوکس کار می‌کنند».

SEC, TechFlash, Ubuntu, مايکروسافت از لينوکس مي‌ترسد

به اشتراک بگذارید
برچسب ها

دانلود و توضیحات ...

رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما