آغازه جدیدترین اخبار اخبار IT تاخیر یک ساله پروژه لینوکس فارسی

تاخیر یک ساله پروژه لینوکس فارسی

تاخیر یک ساله پروژه لینوکس فارسی . مدیر پروژه: این پروژه طبق برنامه باید در اواسط سال ‪ ۸۵‬به پایان می رسید اما به دلیل تاخیر در تخصیص اعتبارات که هر ساله رخ می داد و تاخیر برخی از شرکت ها در اجرای پروژه ها به دلیل مشکلات فنی این طرح بایکسال تاخیر مواجه است.مدیر طرح ملی نرم افزارهای آزاد- متن باز گفت: طرح ملی لینوکس فارسی با یک سال تاخیر، اواسط سال ‪ ۸۶‬پایان می یابد.محمد خوانساری در گفت وگو با ایرنا افزود: این پروژه طبق برنامه باید در اواسط سال ‪ ۸۵‬به پایان می رسید اما به دلیل تاخیر در تخصیص اعتبارات که هر ساله رخ می داد و تاخیر برخی از شرکت ها در اجرای پروژه ها به دلیل مشکلات فنی این طرح بایکسال تاخیر مواجه است.

وی تصریح کرد: اما در حال حاضر خروجی های طرح لینوکس فارسی قابل استفاده می باشد.وی بیان داشت: پس نباید منتظر این بود تا طرح پایان یابد، زیرا تا جایی که فعالیت های فارسی سازی و نهادینه کردن زبان فارسی در آن انجام شده، قابل استفاده است.
خوانساری اظهار داشت: تاکنون در قالب طرح ملی نرم افزارهای آزاد – متن باز حدود ‪ ۳۰‬پروژه اجرا شده است که مجموع اعتبارات تخصیص یافته به این پروژه ها حدود ‪ ۸۱۰‬میلیون تومان است.
وی مهم ترین مشکل طرح لینوکس فارسی را تاخیر در تخصیص بودجه های سال ‪۸۳‬ که در آبان ماه سال ‪ ۸۴‬تخصیص یافت، عنوان کرد و ادامه داد: به همین دلیل پروژه های مربوط در آبان ماه سال ‪ ۸۵‬به نتیجه می رسد.
مدیر طرح ملی نرم افزارهای آزاد- متن باز گفت: در سال گذشته نسخه های تجاری از لینوکس فارسی تا آنجا که فارسی سازی شده بود به بازار عرضه شد.
خوانساری افزود: یکی از برنامه های سال جاری طرح لینوکس فارسی این است که تعدادی پروژه از محل بودجه سال ‪ ۸۴‬قرار است توسط شورای عالی اطلاع رسانی اعلام مناقصه شود و تا آخر سال مالی امسال یعنی پایان تیر ماه قرار دادهای آن بسته خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال جاری مسئله مهم برای این پروژه بحث فرهنگ سازی است که استفاده از لینوکس فارسی، نرم افزارهای آزاد – متن باز ترویج یافته و آشنایی نیروی انسانی با نرم افزارهای آزاد متن باز و سیستم عامل ملی لینوکس نیز انجام شود.

linuxe persian, تاخییر لینوکس فارسی, لينوكس فارسي, پروژه لينوكس فارسي

به اشتراک بگذارید

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما