آغازه لیست کتابها ذخیره و بازیابی اطلاعات دانلود جزوه آموزشی درس ذخیره و بازیابی اطلاعات

دانلود جزوه آموزشی درس ذخیره و بازیابی اطلاعات

جزوه آموزشی درس ذخیره و بازیابی اطلاعات . در این پست جزوه درسی ذخیره و بازیابی اطلاعات را که به نام درس سیستم ساختار فایل نیز شهرت دارد آماده کرده ایم. از جمله سر فصل های این کتاب می توان به تاریخچه سیستم ذخیره بازیابی و بررسی ساختاز ذخیره سازی حافظه های جانبی ، بلاک بندی و سیستم بلاک دهی ، مفاهیم فایل های پایل و… پرداخته شده است. امید است که مورد توجه شما عزیزان قرار بیگرد.

مباحث درس ذخيره و بازيابي اطلاعات در دو عنوان “ذخيره وبازيابي اطلاعات و ساختار فايلها” خلاصه ميشود .

منظور از ساختار فايلها سازماندهي داده ها روي دستگاههاي ذخيره سازي ثانويه است . بعبارت ديگر اين درس به نحوه ذخيره داده در فايلها و عمليات لازم براي دستيابي به داده ها روي حافظه هاي جانبي ميپردازد . بهينه كردن طراحي ساختار فايلها باعث ميشود تا برنامه ها صدها بار سريعتر اجرا گردند .

لازمه مديريت فايلها و آشنايي با ساختار آنها اشنايي با نحوه ذخيره كردن اطلاعات است كه لازمه آن نيز اشنايي با انواع حافظه ها و هر آن چيزي كه بتوان اطلاعات را در آن ذخيره كرد و از انها اطلاعات وارد شده را دوباره خواند .

درس ذخیره و بازیابی اطلاعات در حال حاضر به عنوان یکی از دروس مهم و کاربردی رشته های کامپیوتر در بسیاری از دانشگاهها تدریس می شود .

جزوه ای که هم اکنون برای دانلود آماده کرده ایم با حجمی حدود ۳ MB و در ۸۸ صفحه به طرح و بررسی موارد زیر خواهد پرداخت :

بررسی وسایل ذخیرهبازیابی اطلاعات) نوار مغتاطیسی, دیسک, طبله و …)

رکورد بلاک و روشهای بلاک بندی

سیستم عامل

سیستم مدیریت فایل

انواع آدرس دهی ها

ارزیابی پارامتریک رسانه های ذخیرهبازیابی

بهبود کارایی سیستمفایل, انواع ساختارهای فایل

و …

جزوه آموزشی درس ذخیره و بازیابی اطلاعات

جزوه آموزشی درس ذخیره و بازیابی اطلاعات

برای دانلود از لینکهای زیر استفاده کنید.

برای دریافت فایل بر روی دکمه دانلود کلیک کنید.

کاربر گرامی لطفانظر خود را در باره این مطلب بنویسید بدیهی است که نظرات شما ما را در پیشبرد اهدافمان یاری خواهد کرد و به کسانی که قصد دانلود این کتاب را دارند کمک شایانی خواهد نمود

بررسی وسایل ذخیره بازیابی اطلاعات), نوار مغتاطیسی, دیسک, طبله, رکورد بلاک و روشهای بلاک بندی, سیستم مدیریت فایل, انواع آدرس دهی, ارزیابی پارامتریک رسانه های ذخیره بازیابی, بهبود کارایی سیستم فایل, انواع ساختارهای فایل

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما