آغازه آموزش شبکه آموزش لینوکس دانلود کتاب مروری بر سیستم عامل های BSD به زبان فارسی

دانلود کتاب مروری بر سیستم عامل های BSD به زبان فارسی

سیستم عامل های BSD کپی های تکثیر شده ای نیستند، بلکه مشتقات سورس باز AT&T UNIX می باشند که پدر  UNIX System V جدید نیز هست. این ممکن است باعث تعجب شما شود که چطور چنین چیزی ممکن است در حالیکه AT&T هرگز کد Unix را به صورت Open Source یا متن باز منتشر نکرد. در کتاب پیش رو بطور مفصل درباره سیستم عامل های BSD توضیح داده شده است.

عنوان کتاب: کتاب مروری بر سیستم عامل های BSD

نویسنده: سهراب نیازی

زبان کتاب: فارسی

تعداد صفحه: ۴۷

حجم فایل: ۶۰۰ کیلوبایت

 مروری بر سیستم عامل های BSD

BSD : Berkeley Software Distribution BSD افزون بر لینوکس و SVR4 نام مهم‌ترین خانواده در بین یونیکس‌ها ست و بسیاری از فناوری‌های شبکه که امروزه به‌کار می‌روند ، برنامه های BSD هستند. برای نمونه: BIND وSendmail در این دسته هستند. در گفتی دیگر BSD تنها یک سیستم عامل نیست بلکه نرم‌افزاری است که از چند فرهنگ دانشگاهی مانند متن‌باز ، نرم‌افزار رایگان و امن برخاسته است. و برعکس لینوکس که به فردی ویژه تعلق دارد BSD به هیچ کس تعلق ندارد و متعلق به یک گروه است.در سال ۱۹۹۲ متن برنامه‌های BSD ازمتن‌های AT&T جدا شدند و BSDLight انتشار یافت .هم اکنون از نسخه های امروزی BSD می‌توان نمونه‌های زیر را نام برد:

NetBSD
OpenBSD
Mac OS X
DragonFly BSD
MirOS BSD
Debian NetBSD
FreeBSD

منبع توضیحات: free bsd

توزیع نرم‌افزار برکلی (Berkeley Software Distribution)‏ که بی‌اس‌دی (BSD) شناخته می‌شود یکی از مشتقات سیستم‌عامل یونیکس بود که در طی سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۹۵ در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی توسط گروه CSRG نوشته و منتشر می‌شد. امروزه واژه بی‌اس‌دی برای اشاره به خانواده‌ای از سیستم‌عامل‌های شبه‌یونیکس استفاده می‌شود که همگی از نوادگان همان بی‌اس‌دی یونیکس هستند.

قابل توجه کاربران شما می توانید این فیلم را یکجا و بطور کامل از لینک زیر دریافت کنید.

لینک مستقیم

برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید. (لینک مستقیم)

لینک کمکی:

برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید. (سرور دوم )

لینک کمکی:

برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید. (سرور ۳ )

کلمات کلیدی: کتاب سیستم عامل های BSD, سیستم های BSD, سیستم عامل, سیستم عامل BSD, سیستم عامل های BSD, کتاب مروری بر سیستم عامل های BSD, سهراب نیازی, مقاله درباره سیستم عامل های BSD, مقالات درباره سیستم عامل های BSD

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

1 دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما