آغازه جدیدترین اخبار اخبار IT IBM تراشه‌ای با قابلیت تشخیص سیستم ژنتیکی انسان تولید می‌کند

IBM تراشه‌ای با قابلیت تشخیص سیستم ژنتیکی انسان تولید می‌کند

IBM تراشه‌ای با قابلیت تشخیص سیستم ژنتیکی انسان تولید می‌کند . یکی از محققان IBM گفت، این شرکت در حال تولید تراشه جدیدی است که می‌تواند خدمات پزشکی و درمانی را مبتنی بر شرایط هر یک از بیماران و با سرعت بالا در اختیار آن‌ها بگذارد.

به گفته “گوستاو استولوویتزکی”(Gustavo Stolovitzky) یکی از دانشمندان مرکز تحقیقات IBM، این شرکت در نظر دارد تراشه‌ای را تولید کند که می‌تواند ظرف مدت‌زمان کوتاه نقشه کد ژنتیکی مربوط به ساختار اندام‌های بدن را ارایه کند. این تراشه قادر است کد ژنتیکی از طریق ترتیب‌گذاری لایه‌های DNA تحلیل‌ می‌کند تا بتواند روش‌های درمانی مجزا را برای هر یک از بیماران ارایه دهد.

شرکت IBM امیدوار است، این تراشه که قابلیت شناسایی ژنوم‌ها برای آن تعریف شده، نقشه کد ژنتیکی را ظرف یک ثانیه شناسایی کند و با قیمت ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار وارد بازار شود.

استولوویتزکی در این خصوص توضیح داد: «مردم دیگر از اثرات داروهای نامناسبی که استفاده می‌کنند، جان خود را از دست نخواهند داد. ما هم‌اکنون در تلاشیم تا سازگاری و همخوانی بیشتری را میان ساختار ژنتیکی افراد و نحوه زندگی آن‌ها به وجود آوریم. هیچ کس دوست ندارد که به عنوان یک بیمار معمولی مورد درمان قرار گیرد. هر یک از کاربران می‌توانند به صورت مجزا، روش‌های درمانی مناسب را برای خود دریافت کنند».

به گفته استولوویتزکی، فهم کد ژنتیکی انسان با خواندن سیستم DNA آن می‌تواند به تشخیص زودهنگام بیماری‌ها و ارتقا سطح کیفی روش‌های درمانی هر یک از بیماران کمک کند.

مرکز تحقیقات IBM، تراشه‌, نقشه کد ژنتیکی

به اشتراک بگذارید

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما