آغازه آموزش شبکه آموزش مایکروسافت دانلود جزوه کامل سرویس های شبکه DNS و DHCP

دانلود جزوه کامل سرویس های شبکه DNS و DHCP

دانلود جزوه کامل سرویس های شبکه DNS و DHCP

DHCP یک سرویس جهت اتصاص دهی ای پی اتوماتیک در شبکه می باشد که این امکان را برای مدیران شبکه فراهم می آورد تا یک سیستم شبکه داینامیک داشته باشند. DHCP يك استاندارد باز است كه در ۲۱۳۲ RFC ي IEEE تعريف شده است .سازندگان ديگر نيز سرويس دهنده DHCP به بازار عرضه كرده اند ،ولي مايكروسافت سرويس دهنده DHCP خود را در بسته ويندوز سرور ۲۰۰۳ قرار داده است . بااستفاده از يك سرويس دهنده DHCP كه تنظيمات پيكر بندي را به صورت اتوماتيك اختصاص مي دهد ،كاربران و مديران TCP/IP مي توانند خود را از دردسر پيكربندي دستي آدرس هاي IP ،ماسك زير شبكه،آدرس سرويس دهنده هاي DNS ، آدرس سرويس دهنده هاي WINS ،و ساير جنبه هاي TCP/IP برهاند. در این گفتار از سوریس DNS هم با اختصار توضیح داده شده است.

عنوان کتاب :دانلود جزوه کامل سرویس های شبکه DNS و DHCP

زبان کتاب: فارسی

نویسنده: ابوالفضل معینی

تعداد صفحه: ۲۵

حجم فایل: ۰٫۶ مگابایت

دانلود جزوه کامل سرویس های شبکه DNS و DHCP

بمنظور بکارگيری DHCP در يک محيط ويندوز ۲۰۰۰ از رويکردهای متفاوتی استفاده می گردد. با توجه به اينکه DHCP پروتکلی است که دارای محدوديت های امنيتی خاص خود است ، سرويس DHCP نبايد به خارج ارائه گردد . به Domain server های حياتی و ماشين های سرويس گيرنده مهم ، می بايست آدرس های IP تابتی نسبت داده شود که ارتباطی با DHCP نخواهد داشت .

 مهم ترین وظیفه این سرویس که نام کامل آن  Domain Naming Service می باشد تبدیل نام به IP Address است که در این آموزش ها به صورت کامل با تمامی مفاهیم و نحوه پیکربندی آشنا می شوید.

قابل توجه کاربران شما می توانید این فیلم را یکجا و بطور کامل از لینک زیر دریافت کنید.

لینک مستقیم

برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید. (لینک مستقیم)

لینک کمکی:

برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید. (سرور ۳ )

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما