آغازه آموزش برنامه نویسی آموزش python کتاب آموزش برنامه‌نویسی پایتون

کتاب آموزش برنامه‌نویسی پایتون

کتاب آموزش برنامه‌نویسی پایتون نوشته مهندس افشین رفوا شما را با این زبان برنامه نویسی قدرتمند اشنا می کند. پایتون یک زبان برنامه نویسی مفسری با قابلیت بسیار بالا می باشد که امروزه در علم مهندسی داده ، طراحی برنامه های کاربردی ، طراحی وب ، الگوریتم های جستجوی فراگیر مورد استفاده قرار می گیرد.  Python در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (Machine learning)، اشتراک‌گذاری کاربرد دارد. به‌جرات می‌توان گفت در دیگر عرصه‌های برنامه‌نویسی هم Python یار و همراه شما خواهد بود. شرکت‌های بزرگی از گوگل و ناسا گرفته تا شرکت‌های انیمیشن‌سازی و غیره پایتون را مورد استفاده قرار می‌دهند. زبان برنامه‌نویسی (Python) پایتون یک زبان script‌نویسی سطح بالا، مفسر، تعاملی و شی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گرا است و با هدف خوانایی بالا تعبیه شد. این زبان به‌طور مکرر از کلمات کلیدی انگلیسی بهره می‌گیرد (در حالی که زبان‌های دیگر اغلب از علائم نگارشی بهره می‌گیرند) و همچنین ساختار نگارشی که می‌بایست نوشت نسبت به سایر زبان‌ها کمتر است (در مقایسه با زبان‌های دیگر کوتاه است). شما میتوانید این کتاب ارزشمند را رایگان از سایت آغازه دانلود و مطالعه کنید.

عنوان: کتاب آموزش برنامه‌نویسی پایتون

نویسنده: افشین رفوا

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: ۴٫۵ مگابایت

تعداد صفحه: ۵۱۳

زبان برنامه‌نویسی پایتون به هیچ پلتفرم یا سیستم عاملی وابسته نیست و می‌توان برنامه‌های نوشته شده با آن را بدون تغییر یا تغییرات جزئی در سایر پلتفرم‌ها اجرا کرد. یکی دیگر از خصوصیات فوق‌العاده زبان برنامه‌نویسی پایتون درون‌سازی کد می‌باشد و به این معنی است که می‌توانید بخشی از برنامه خود را با یک زبان دیگر مثلا زبان جاوا یا زبان سی پلاس پلاس بنویسید. به جرات می‌توان گفت که زبان برنامه‌نویسی پایتون تمامی نیاز‌های شما را برای ساخت برنامه مورد نظرتان فراهم می‌سازد.

پایتون چیست

در حال حاضر، دو نسخه از زبان پایتون در اختیار برنامه‌نویسان قرار دارد. هریک از این دو نسخه ویژگی‌های خاص خود را دارند. پایتون نسخه ۲٫X نسخه قدیمی‌تر است و پشتیبانی رسمی و عرضه به‌روزرسانی‌ها برای این نسخه تا سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت. حتی این احتمال وجود دارد که پس از این تاریخ نیز به‌صورت غیررسمی از این نسخه پشتیبانی به عمل آید. نسخه ۳٫X نسخه جدیدتر است که یکسری ویژگی‌های مفید و البته مهم دارد.

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا است، در نتیجه برای برنامه‌نویسی‌های سطح سیستمی همچون درایورنویسی یا هسته‌ سیستم‌ عامل‌ها مناسب نیست

ویژگی‌هایی که در نسخه ۲٫x وجود ندارند. مفسران کارآمدتر و کنترل‌های هم‌روندی بهتر از جمله این ویژگی‌ها هستند. اگر در گذشته برای نوشتن یک برنامه هم‌روند در پایتون با مشکل روبه‌رو بودید، نسخه ۳٫x این مشکل شما را برطرف کرده است. با وجود این، پذیرش پایتون۳ به‌آرامی انجام گرفت، در نتیجه پشتیبانی از یکسری کتابخانه‌های بخش ثالث روند نسبتاً کندی داشته است. اغلب کتابخانه‌های پایتون تنها در نسخه ۲ پشتیبانی می‌شوند که همین موضوع سوئیچ کردن به نسخه ۳ را با دشواری همراه می‌سازد. اما در چند سال گذشته، تعداد کتابخانه‌هایی که تنها در نسخه ۲ پشتیبانی می‌شدند رو به افول نهاده است و اکثر این کتابخانه‌ها با هر دو نسخه سازگاری دارند. در مقطع فعلی به دلایل مختلفی می‌توان اشاره کرد که مهاجرت به پایتون ۳ را توجیه‌پذیر می‌سازند.

مطالب مشابه که میتواند برای شما مفید باشد.

فیلم آموزشی پایتون از مقدماتی تا پیشرفته

فیلم آموزش زبان برنامه نویسی پایتون Python به زبان فارسی

آموزش برنامه نویسی پایتون، کتاب آموزش پایتون، آموزش پایتون

دانلود و توضیحات ...

  • عنوان : آموزش برنامه‌نویسی پایتون
  • حجم فایل : 4.5 مگابایت
  • توضیحات کوتاه : برنامه نویسی پایتون
  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

3 دیدگاه

  1. سلام و هزاران درود خدمت شما من اولین باره میبینم یک سایتی هست و اموزش رایگان در اختیار علاقمندان به یادگیری قرار داده و باعث خوشحالی هستش و امیدوارم که دست به سنگ هم بزنید به طلا تبدیل بشه

دیدگاه شما

نظر شما