آغازه لیست کتابها کتابهای پایگاه داده جزوه اصول طراحی پایگاه داده روحانی رانکوهی برای کنکور ارشد

جزوه اصول طراحی پایگاه داده روحانی رانکوهی برای کنکور ارشد

جزوه اصول طراحی پایگاه داده روحانی رانکوهی برای کنکور ارشد را برا شما آماده کرده ایم. درس پایگاه داده یکی از دروس تخصصی مهندس نرم افزار برای شرکت در ازمونهای کنکور ارشد و حتی استخدامی می باشد. از این رو سعی کرده ایم جزوه تایپ شده سر کلاس درس پایگاه داده دکتر روحانی رانکوهی را برای شما در سایت قرار دهیم. این جزوه در ۲۰۴ صفحه تهیه شده است که میتوانید در ادامه رایگان از سایت آغازه دانلود و مطالعه کنید. همچنین اگر علاقه مند به حوزه های پایگاه داده می باشد می توانید کتاب های دیتابیس را در سایت آغازه جستجو کنید. امید است که مورد توجه شما علاقه مندان قرار بگیرد..

عنوان: جزوه اصول طراحی پایگاه داده روحانی رانکوهی برای کنکور ارشد

تعداد صفحه: ۲۰۴

حجم فایل: ۴٫۱ مگابایت

زبان کتاب: فارسی

پایگاه داده چیست؟

مفهوم اصلی پایگاه داده این است که پایگاه داده مجموعه‌ای از رکورد ها یا تکه هایی از یک شناخت است.نوعا در یک پایگاه داده توصیف ساخت یافته‌ای برای موجودیت های نگه داری شده در پایگاه داده وجود دارد: این توصیف با یک الگو یا مدل شناخته می‌‌شود. مدل توصیفی، اشیا پایگاه‌های داده و ارتباط بین آنها را نشان می‌‌دهد.
روش های متفاوتی برای سازماندهی این مدل ها وجود دارد که به آنها مدل های پایگاه داده گوییم. پرکاربرد‌ترین مدلی که امروزه بسیار استفاده می‌‌شود، مدل رابطه‌ای است که به طور عام به صورت زیر تعریف می‌‌شود: نمایش تمام اطلاعاتی که به فرم جداول مرتبط که هریک از سطر ها و ستونها تشکیل شده است
مدل های دیگری مثل مدل سلسله مراتب و مدل شبکه‌ای به طور صریح تری ارتباط ها را نشان می‌‌دهند.
در مباحث تخصصی تر اصتلاح دادگان یا پایگاه داده به صورت مجموعه‌ای از رکورد های مرتبط با هم تعریف می‌‌شود. بسیاری از حرفه‌ای ها مجموعه‌ای از داده هایی با خصوصیات یکسان به منظور ایجاد یک پایگاه داده‌ای یکتا استفاده می‌‌کنند.

ما تلاش كرده ايم در این جزوه تمام سرفصلهای درس پایگاه داده  پوشش داده و مطالب مفيدي را در اختيار شما قرار دهيم تا شما با خواندن آن كلياتي را از درس بدست آوريد. در مورد این جزوه یادآوری این نکته مهم، ضروری است که این جزوه جهت کمک به دانشجویان در کاهش یادداشت برداری، ترسیم شکلها، مثالها در هنگام تدریس بوده است. بنابر این در کنار این جزوه، هر دانشجو مطابق با ذوق و سلیقه خود، جزوه ای دست نویس خواهد داشت که حاوی یادداشت ها به منظور تکمیل و تفهیم این جزوه است.

به اشتراک بگذارید

دانلود و توضیحات ...

  • عنوان : اصول طراحی پایگاه داده ها
  • حجم فایل : 4.1 مگابایت
  • توضیحات کوتاه : مفاهیم بنیادی پایگاه داده ، نوشته رانکوهی
  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما