آغازه لیست کتابها ذخیره و بازیابی اطلاعات دانلود جزوه فرمول های درس ذخیره و بازیابی اطلاعات به زبان فارسی

دانلود جزوه فرمول های درس ذخیره و بازیابی اطلاعات

جزوه درسی دخیره و بازیابی اطلاعات تمامی فرمول های فصل سوم و چهرم درس ذخیره و بازیابی اطلاعات سیستم فایل  بافرینگ و فصل پارامترهای بررسی نوار و دیسک را یکجا برای شما آماده کرده ایم. این جزوه مناسب برای دانشجویان درس ذخیره و بازیابی اطلاعات می باشد که امید است مورد توجه قرار بگیرد.

عنوان: :جزوه فرمول های درس ذخیره و بازیابی اطلاعات

زبان آموزش : فارسی

نویسنده:

تعداد صفحه: ۴۶

حجم فایل: ۱ مگابایت

ذخيره و بازيابي اطلاعات چیست ؟ مباحث درس ذخيره و بازيابي اطلاعات در دو عنوان :
۱٫ ذخيره وبازيابي اطلاعات Information Storage And Retieval
۲٫ ساختار فايلها File Structures
خلاصه ميشود. منظور از ساختار فايلها سازماندهي داده ها روي دستگاههاي ذخيره سازي ثانويه است . بعبارت ديگر اين درس به نحوه ذخيره داده در فايلها و عمليات لازم براي دستيابي به داده ها روي حافظه هاي جانبي ميپردازد . بهينه كردن طراحي ساختار فايلها باعث ميشود تا برنامه ها صدها بار سريعتر اجرا گردند .
لازمه مديريت فايلها و آشنايي با ساختار آنها اشنايي با نحوه ذخيره كردن اطلاعات است كه لازمه آن نيز اشنايي با انواع حافظه ها و هر آن چيزي كه بتوان اطلاعات را در آن ذخيره كرد و از انها اطلاعات وارد شده را دوباره خواند .
امروزه اغلب براي ذخيره وبازيابي از حافظه ديسك استفاده ميگردد و مشكل اصلي در طراحي ساختار فايل زمان نسبتا زيادي است كه براي بازيابي اطلاعات از ديسك لازم ميباشد .
مهمترين فاكتور در طراحي ساختار فايلها به حداقل رساندن تعداد دستيابي به ديسك و بحداكثر رساندن احتمال وجود اطلاعات مورد نياز در حافظه اصلي است .

همانطور كه قبلا نيز گفته شد بديهيست براي بررسي انواع ساختار فايلها لازم است كه شناخت كافي از حافظه هاي مورد استفاده براي فايلها را داشته باشيم.

قابل توجه کاربران شما می توانید این کتاب را یکجا و بطور کامل از لینک زیر دریافت کنید.

لینک مستقیم

برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید. (لینک مستقیم)

لینک کمکی:

برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید. (لینک ۱ )

به اشتراک بگذارید

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما