آغازه جدیدترین اخبار اخبار IT یاهو با وزارت ارتباطات ایران معامله نکرده ایم

اهو : با وزارت ارتباطات ایران معامله نکرده ایم

یاهو  با وزارت ارتباطات ایران معامله نکرده ایم سایت خبری ZDNet که شایعه ای مبنی بر همکاری Yahoo با مقامات ایرانی را به نقل از یک پایگاه ایرانی منتشر کرده بود، به شدت مورد انتقاد Yahoo قرار گرفت.

به گزارش عصر ایران، Yahoo اعلام کرد: گروهی از ناراضیان ایرانی شایعه  کرده اند که یکی از مسئولان Yahoo، طی دیدار با مقامات وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات و نماینده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، لیست دارندگان پست الکترونیک در این سایت را در اختیار آنها قرار داده اند.

سایت منتشر کننده این شایعه که تبلیغاتی مبنی بر حمایت از رژیم پهلوی دارد و پرچم شیر و خورشید را در ستون سمت راست خود به تصویر کشیده است، در چند ادعای متفاوت آورده است که Yahoo دویست هزار آدرس پست الکترونیک و رمز ورود کاربران خود را در اختیار مقامات ایرانی قرار داده است.

در این سایت وابسته به انجمن پادشاهی که در قالب جنبش همبستگی دانشجویان ایران فعالیت می کند آمده است: رهبر قبلی ما به دلیل همکاری Yahoo با مقامات ایرانی لو رفت و به آمریکا گریخت و با توجه به افراد نفوذی که در بدنه دولت ایران داریم، به اخبار فیلترینگ و چگونگی وقوع این وضعیت اطلاعات کامل داریم.

جالب اینجاست که در بخش انگلیسی این سایت آمده است: “یکی از نمایندگان Yahoo در مالزی با مقامات ایران ملاقات کرد و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار طرف ایرانی قرار داد.” ولی در بخش فارسی سایت چنین آمده است:” نماینده Yahoo با سفر به ایران با مقامات وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات و نماینده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملاقات کرد و تمام اطلاعات لازم را درون یک مایکرو فیلم تحویل داد.”

این شایعه، شورای نگهبان را نیز داخل ماجرا کرده است: بنا به درخواست اعضای شورای نگهبان مبنی بر انتقال آدرس ۲۰ میلیون دارنده پست الکترونیک Yahoo، این شرکت صراحتا اعلام کرد که انجام چنین کاری نیاز به وقت زیاد دارد و مجددا شورای نگهبان ایران خواستار دسترسی به ۲۰۰ هزار پست الکتونیک ایرانی ها شد و Yahoo نیز برای اینکه سایتش در ایران فیلتر نشود، با مقامات جمهوری اسلامی همکاری کرد!

Yahoo با تکذیب ادعاهای فوق اعلام کرد: امروز سایت ZDNet با اتکا به منبعی واحد، اخباری منحرف کننده علیه Yahooمنتشر کرد و مدعی شد که سایت ما در ایران فیلتر شده بود و نمایندگان ما برای رفع فیلترینگ، حاضر شدند اطلاعات مورد نظر مقامات ایرانی را در اختیار آنها قرار دهند.

Yahoo تاکید کرد: تمام این ادعاها بی پایه است و هیچ نماینده ای از Yahoo با مقامات ایرانی دیدار نداشته است و باید از اینکه دست اندرکاران سایت ZDNet پیش از انتشار این خبر شانس هماهنگی و پرسش را از ما گرفتند، ابراز ناراحتی کنیم.

یاهو, همکاری  مخابرات, ایران, ZDNet

به اشتراک بگذارید

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما