آغازه جدیدترین اخبار اخبار IT فروش سيستم عامل جديد شركت مايكروسافت ويندوز ۷

فروش سيستم عامل جديد شركت مايكروسافت كه ويندوز ۷ نام گرفته آغاز شد.

فروش سيستم عامل جديد شركت مايكروسافت ويندوز ۷

فروش سيستم عامل جديد شركت مايكروسافت ويندوز ۷ . در شهر لندن بيش از ۵۰۰ نفر پيش از آغاز بامداد روز ۲۲ اكتبر، بيرون يكى از شعبه هاى فروشگاه زنجيره اى PC World تجمع كرده بودند تا اولين نسخه هاى اين نرم افزار را بخرند.

يك سخنگوى اين فروشگاه اعلام كرد بين نيمه شب و ساعت يك بامداد به وقت لندن در هر دقيقه حدود سه عدد از اين نرم افزار به فروش رسيد.

همچنين سايت آمازون اعلام كرده شمار نسخه هاى پيش فروش شده از اين سيستم عامل در هشت ساعت اول عرضه، از كل دوره پيش فروش سيستم عامل ويندوز ويستا بيشتر بوده است.

دليل اصلى استقبال قابل توجه از ويندورز هفت، ناكامى ويندوز ويستا در جلب نظر كاربران بوده است.

سيستم عامل ويستا از نظر عملكرد با مشكلات فراوانى مواجه بود و اين مشكلات باعث شده بود كه نه تنها حدود دو سوم مصرف كنندگان ادارى از ارتقاء دادن ويندوز اكس پى به ويستا خود دارى كنند، بلكه در مجموع و در ميان كاربران خانگى نيز اقبال بسيار كمى به ويندوز ويستا نشان داده شد و كماكان استفاده از ويندوز اكس پى بيشتر از ويندوز ويستاست.

به نظر مى رسد مايكروسافت كه بيش از نيمى از درآمد خود را از فروش سيستم عامل ويندوز كسب مى كند، پيام كاربران را به درستى دريافته است.

تغییرات در ویندوز ۷

کاربران می توانند تنها با حرکت دادن نشانک ماوس بر روی پنجره های کوچکی که محتویات پنجره های جمع (minimize) شده را نشان می دهند، این پنجره ها را به طور کامل باز کنند

سيستم عامل جديد ويندوز دچار چند تحول عمده شده است.

از آنجا كه معمارى ويندوز ۷ از نظر اصول مهندسى نرم افزار با ويندوز ويستا سازگار است ارتقاء از ويندوز ويستا به ويندوز ۷ به راحتى صورت مى گيرد، گرچه اين مسئله باعث مى شود گزينه ارتقاء از ويندوز اكس پى به ويندوز ۷ از بين برود و كاربران اكس پى مجبور به نصب كامل (Clean Install) ويندوز ۷ شوند.

با اين حال ملزومات نصب ويندوز ۷ هنوز با ملزومات نصب ويندوز ويستا (يك گيگابايت حافظه و بهره گيرى از پردازنده اى با حداقل سرعت يك گيگاهرتز، براى نسخه استاندارد) يكى است؛ البته كماكان مايكروسافت پنج نسخه متفاوت از اين نرم افزار را ارائه كرده (مبتدی – Starter، خانگی – Home Premium، حرفه ای – Professional، تشکیلاتی – Enterprise و نهایی – Ultimate) كه از ۱۲۰ دلار تا ۳۲۰ دلار قيمت دارند و كار انتخاب براى كاربران ساده تر نشده است.

آنچه بيش از هرچيز نحوه كار ويندوز ۷ را تغيير داده، تحولى است كه در نگاه توليد كنندگان نرم افزارهاى سيستم عامل به اصول عرضه نسخه جديد نرم افزار آنها ايجاد شده است؛ شركت اپل در توجيه كارايى سيستم عامل اسنو لئوپارد تاكيد مى كند كه اين سيستم عامل سريعتر آماده به كار مى شود و راحت تر كار مى كند.

ويندوز ۷ هم به نسبت ويندوز ويستا “راحت تر” كار مى كند، “سريعتر” است و عملكرد بهترى دارد.

تغييرات در ظاهر اندك است؛ از جمله taskbar مانند Dock در محيط سيستم عامل اپل به فضايى تبديل شده كه هم آيكون هاى برنامه هاى درحال كار در آن ديده مى شود و هم آيكون هايى كه كاربر براى داشتن دسترسى ساده تر در آنجا قرار داده است.

اگر كاربر بدون كليك كردن بر روى آيكون برنامه هاى درحال كار، نشانگر ماوس را بر روى آيكون قرار دهد نسخه كوچكى از پنجره آن برنامه ظاهر مى شود؛ با بردن ماوس بر روی هریک از پنجره های کوچک، کاربر می تواند بدون کلیک کردن، پنجره مورد نظر خود را به طور کامل باز کند.

اگر كاربر احساس كند كه تعداد پنجره هاى باز بيش از اندازه است، مى تواند با نشانك ماوس، بالاى يكى از پنجره ها را گرفته و آن پنجره را تكان بدهد؛ به اين ترتيب ديگر پنجره ها همگى جمع (minimize) مى شوند و تكرار اين عمل، همه پنجره هاى جمع شده را دوباره در معرض ديد قرار مى دهد.

اين سيستم عامل همچنين ابزارى به نام Snipping Tool را در اختيار كاربران قرار مى دهد كه از طريق آن كاربر مى تواند هر تكه اى از صفحه قابل مشاهده خود (مثلا بخشى از يك صفحه وب) را بطور مشخص جدا كرده و براى ديگران ارسال كند.

همچنين به نظر مى رسد امكان استفاده از صفحات لمسى بسيار ساده تر شده باشد و كاربران، همانند امكانات موجود در دستگاه هاى آى فون، با لمس دو نقطه از يك صفحه بر روى آن زوم كنند و حتى آن را بچرخانند، هرچند در برخى نرم افزارها از جمله Google Earth اين امكان به طور صحيح كار نمى كند.

در بهره گيرى يا كنترل امكانات شبكه، اكنون كاربران مى توانند حتى نوع فايل هايى كه براى به اشتراك گذاشتن مجاز هستند را تعيين كنند و همچنين يك فايل صوتى يا تصويرى را براى كامپيوترهاى ديگر در شبكه پخش كنند.

از سوى ديگر در اقدامى كه به نظر مى رسد در تلاش براى جلوگيرى از بيشتر شدن شكايات حقوقى عليه مايكروسافت به اتهام انحصارطلبى صورت گرفته، تعداد زيادى از برنامه هايى كه جزئى از ويندوز ويستا بوده اند، در حالت عادى نصب نمى شوند كه از جمله مى توان به برنامه هاى نگهدارى و طبقه بندى عكس، ويرايش ويدئو، برنامه هاى چت و حتى برنامه ارسال و دريافت ئى ميل اشاره كرد.

با اين حال كاربران مى توانند اين نرم افزارها را به طور مجانى از طريق سايت مايكروسافت دانلود كنند.

فروش بالای ویندوز ۷, ماکروسافت ویندوز ۷

به اشتراک بگذارید

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما