آغازه جدیدترین اخبار اخبار IT سرویس جدید گوگل : یافتن مکان افراد روی نقشه

google latitudeیافتن مکان افراد روی نقشه  سرویس نسبتا جدید گوگل برای به اشتراک گذاری مکان یک کاربر روی نقشه به کاربر و همکارانش است.
این سرویس رایگان به کاربر امکان میدهد که از طریق یک دستگاه تلفن مجهز به GPS مکان دقیق خود را روی نقشه به اطلاع دوستانش برساند. کاربر همچنین می‌تواند مکان دقیق دیگر کاربران روی نقشه را مشاهده کند و در صورت لزوم با آنها از طریق پیام کوتاه یا گپ اینترنتی تماس برقرار کند.

سرویس جدید گوگل : یافتن مکان افراد روی نقشه

این سرویس هم اکنون برای گوشی‌های آندروید( مبتنی بر سیستم عامل گوگل)،‌ گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل سیمبین (‌مانند گوشی‌های نوکیا) و اخیرا نیز برای گوشی‌های آیفون قابل دسترس است.

کاربر این سرویس می‌تواند با اضافه کردن این سرویس به igoogle همین عملیات را روی دستگاه کامپیوتر نیز انجام دهد و از طریق PC نیز دوستان خود را روی نقشه مشاهده کند.

کاربران برای استفاده از این سرویس نیازمند داشتن حساب کاربری گوگل (‌ Gmail ) است و میتواند هم دوستان خود را دیدن مکان خود روی نقشه دعوت کند و هم می‌تواند خود را از دید آنان پنهان سازد.

استفاده از این سرویس برای گوشی‌ آیفون به دلیل multitask‌ نبودن این گوشی فقط در حالتی ممکن است که کاربر مکررا صفحه این سرویس تحت وب را باز نگاه دارد. این موضوع که عمدتا ناتوانی آیفون در بازکردن همزمان دو یا چند برنامه را به نمایش می‌گذارد در هنگام استفاده از سرویس‌هایی چون google latitude که نیاز به جریان اتصال مداوم دارند را به نمایش می‌گذارد.

مسوولان اپل اخیرا امکان push notification‌ را برای استفاده دائم از سرویس‌هایی چون مسنجرها روی نسخه ۳٫۰ این سیستم عامل فراهم کرده‌اند اما این امکان برای سرویس google latitude کاربرد ندارد.

google latitude همچون بسیاری از سرویس‌های دیگر گوگل هم اکنون به روی IPهای ایرانی مسدود است و دسترسی به آن تنها از طریق فیلترشکن‌ها امکان پذیر است.

google latitude, یافتن مکان افراد روی نقشه

به اشتراک بگذارید

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما