آغازه جدیدترین اخبار اخبار IT تجسم اپل Apple در پرده نمایش

تجسم اپل Apple در پرده نمایش . این روزها در وب‌سایت محصولات سازندگان مطرح اعم از سونی، پاناسونیک، کریتیو و .. می‌توان دستگاه‌هایی یافت که به نوعی با آی‌پاد‌ در ارتباط‌اند و این ارتباط می‌تواند به شکل اتصال آی‌پاد‌ به پخش صوت خودرو نمود پیدا کند یا ساخت بلندگوی همراه برای این پخش‌کننده پرطرفدار. اما فکر اینکه کسی تلویزیون HD خود را با آی‌پاد‌ هماهنگ کند اندکی عجیب به نظر می‌رسد چون این دو دستگاه از نظر قیمت لااقل در یک صفر با هم اختلاف دارند. اما تب آی‌پاد‌ آنقدر مسری و شدید است که هیچ بعید نیست سازندگان دوو و سامسونگ یخچال‌هایی بسازند که همیشه کاربر را برای انداختن یکی دو قالب یخ در لیوان به سوی گوش دادن موسیقی وسوسه کند. در این بخش تلویزیونی ساخت پاناسونیک معرفی می‌شود که علاوه بر پذیرش دوستی با آی‌پاد‌ دارای یک برنامه مستقل نمایش فایل‌های چندرسانه‌ای این پخش‌کننده دوست داشتنی است.

تجسم اپل در پرده نمایش

ظاهر تلویزیون TC-L32X1 از طرح معمول پاناسونیک تبعیت می‌کند و شامل یک قاب مستطیلی است که در ضلع پائینی خود یک قوس ساده دارد.

جنس قاب پنل از پلاستیک مشکی براق است و پنهان بودن بلندگوها و دکمه‌های کنترل آن در زیر بخش تحتانی قاب موجب سادگی بیش از اندازه دستگاه می‌شود
به طوریکه فرد امروزی به ندرت ممکن است آن را درخشان و جذاب بنامد. پایه
همراه دستگاه که مشکی و براق است توانایی چرخش ندارد و صرفا برای نصب و
بالا نگه داشتن تلویزیون به کار می‌رود.
تعداد اتصالات ارائه شده در بخش پشتی کافی است و امکان ندارد یک ایرانی
یکی از اتصالات روزمره خود را در میان آن پیدا نکند. در این قسمت می‌توان سه پورت HDMI‌ یافت که یکی از آن‌ها در بخش جانبی تعبیه شده است. ورودی‌های کامپوننت، کامپوزیت، RF و   PC‌ نیز در بخش پشتی نصب شده‌اند و یک خروجی اپتیکال دیجیتال وظیفه انتقال صدای آی‌پاد‌ به سیستم صوتی سینمای خانگی را بر عهده دارد. قسمت جانبی دستگاه علاوه بر پورت HD مذکور منزل‌گاه شکاف کارت SD، ورودی AV و S-Video است.

بدیهی است که مهمترین قابلیت دستگاه سازگاری آن با آی‌پاد است و برای این منظور یک پایه یا گهواره در بسته‌بندی LX1 دیده می‌شود. برخلاف مهمترین رقیب آی‌پاد‌ی تلویزیون یعنی مدل LT-P300‌ جی وی سی که نیاز به رابط ندارد، کاربر برای کار با آی‌پاد‌ خود همواره محتاج این قطعه اضافه است. تلویزیون LX1 با تمام آی‌پاد‌های جدید سازگار است و با اینکه آیفون در زمره دستگاه‌های ذکر شده در لیست رسمی ‌پاناسونیک یافت نمی‌شود اما می‌توان به سادگی محتوای چندرسانه‌ای این دستگاه را روی تلویزیون مشاهده کرد. به محض قرار دادن آی‌پاد‌ روی این پایه، شارژ دستگاه شروع می‌شود و صرفنظر از روشن یا خاموش بودن تلویزیون، ادامه می‌یابد. در صورت روشن بودن تلویزیون منوی آی‌پاد‌ به صورت خودکار روی پنل نمایش داده می‌شود هرچند که داشتن دکمه مخصوص این کار روی ریموت کنترل دستگاه مطلوب‌تر است. در سمت چپ پنل محتوای آی‌پاد‌ به صورت جداگانه در دسته‌های موسیقی، فیلم و پادکست قرار می‌گیرد و دو گزینه Remote‌ برای تنظیمات پایه و Settings‌ برای تنظیمات داخلی نیز در زیر مجموعه مذکور دیده می‌شود. منوی آی‌پاد‌
تلویزیون ظاهر بسیار مطلوبی دارد و کارکردن با آن نیز بسیار ساده است اما
اگر پاناسونیک امکان پخش تصادفی موسیقی را مستقیما در آن قرار می‌داد و امکان نمایش پوشش آلبوم نیز ممکن بود، هیچ نقص و کمبود قابل توجهی در کار آن دیده نمی‌شد. ریموت کنترل LX1 طراحی مناسبی دارد و استفاده از دکمه‌هایی با اشکال و ابعاد مختلف از سردرگمی ‌هنگام کار با آن می‌کاهد.

در بخش بالایی دکمه‌های چهارجهته ریموت سه دکمه به شکل کمان قرار گرفته‌اند که برای فراخوانی Viera Link، Viera Tools و کارت SD به کار می‌رود که به ندرت جزو دکمه‌های حیاتی طبقه‌بندی می‌شوند. در عوض دکمه Menu که برای تنظیمات داخلی تلویزیون استفاده می‌شود و کاربرد زیادی دارد در بخش فوقانی لابه‌لای دکمه‌های دیگر مخفی شده است.

علاوه بر امکان استفاده از تلویزیون به عنوان نمایشگری بزرگ برای آی‌پاد‌، دستگاه قابلیت مهم دیگری به نام نمایش تصاویر HD دارد. با اینکه تلویزیون LX1 قابلیت نمایش فول HD ندارد اما با توجه به قطر ۳۲ اینچ آن نمی‌توان این امر را یک نقص محسوب کرد. تلویزیون LX1 توانایی دریافت و نمایش سیگنال‌های ۱۰۸۰p‌ را ندارد بنابراین باید سیگنال های تصویری را قبل از ورود به دستگاه به فرمت ۷۲۰p‌ یا ۱۰۸۰i تبدیل کرد. در مقایسه با سایر سازندگان تلویزیون، پاناسونیک همیشه تنظیمات کمتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد و تنظیمات پایه در این تلویزیون نیز دیده می‌شود. در منوی تصویر تلویزیون می‌توان
مقادیر نور پس زمینه، کنتراست، روشنایی، رنگ، وضوح و دما را به دلخواه
تغییر داد و حالت تصویر نیز در ۶ حالت مختلف قابل تنظیم است. با وجود دقت
رنگ نسبتا بالا، تلویزیون LX1 از نظر عمق رنگ سیاه حرف چندانی برای گفتن ندارد و این فاکتور مهم‌ترین پدیده‌ای است که به فیلم‌های سینمایی ارزش دیدن می‌دهد.

یکنواختی پنل این تلویزیون تضمین شده است اما برخلاف LCDهای امروزی در حین رویت از کنار تصویری کم رنگ ایجاد می‌کند که در آن رنگ های به نحو محسوسی انحراف دارند. تلویزیون TC-L32X1 یکی از بهترین لوازم سازگار با آی‌پاد‌ است و هماهنگی آن با این وسیله معمول تحسین برانگیز است اما اگر پاناسونیک قصد دارد در نسل‌های بعدی محصولاتش تحسین هواداران آی‌پاد‌
را بیشتر برانگیزد باید اندکی روی کیفیت تصویر دستگاه کار کند این
تلویزیون ۳۲ اینچی هم اکنون در بازار با قیمتی حدود ۶۰۰ دلار فروخته می‌شود.

به اشتراک بگذارید

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما