آغازه آموزش شبکه آموزش لینوکس دانلود کتاب آموزشی سیستم عامل لینوکس به زبان فارسی

دانلود کتاب آموزشی سیستم عامل لینوکس به زیبان فارسی

 کتاب آموزشی سیستم عامل لینوکس به زبان فارسی . یک مجموعه ی آموزشی کامل شامل تمام مفاهیم اولیه راهنمای کامل برنامه نویسی تحت لینوکس و محیط گرافیکی سیستم عامل لینوکس می باشد مخصوص کسانی که می خواند در مورد سیتسم عامل های لینوکس و یونیکس بدانند و کار با این سیستم عامل ها را آغاز کنند.

هسته ی سیستم عامل لینوکس که توسط شخصی به نام لینوس تروالدز ساخته شده است به صورت اپن سورس (متن باز) ارائه شد. تا این که این سیستم عامل به حدی قابل اعتماد شده است که سرور های مختلفی از این سیستم عامل برای استفاده در سرور ها استفاده می کنند.

اما…

در سال ۱۹۸۴ میلادی ‏ریچارد استالمن که رئیس بنیاد نرم‌افزارهای آزاد بود پروژه گنو (GNU) را آغاز کرد. در این پروژه که یک جنبش نرم‌افزاری محسوب می‌شد برنامه‌نویسان با یکدیگر همکاری می‌کردند (این همکاری تا به حال نیز ادامه دارد).
آن زمان بیشتر ابزارهای پروژه گنو که با زبان برنامه‌نویسی سی و اسمبلی نوشته شده بود آماده کار بود اما تنها چیزی که کم بود وجود یک هستهٔ مناسب و آزاد بود. حتی سیستم‌عامل مینیکس نیز (با وجود در دسترس بودن متن کد آن) آراد نبود و حق نشر مخصوص به خودش را داشت. کار در پروژه گنو به سمت طراحی یک هسته مناسب متمرکز می‌شد اما به نظر می‌رسید که برای ایجاد این هسته حداقل چند سال دیگر زمان احتیاج است.
این تأخیر برای لینوس تُروالدز قابل تحمل نبود. بنابر این خودش دست به کار شد و با الهام از کد مینیکس کار را آغاز کرد. سرانجام در ۲۵ اوت سال ۱۹۹۱ ساعت ۲۰و۵۷ دقیقه شب به وقت گرینویچ پیامی تاریخی به گروه خبری comp.os.minix ارسال شد. ارسال کننده این پیام کسی نبود جز «لینوس بندیک تُروالدز». او یک دانشجوی فنلاندی بود که آن زمان در دانشگاه هلسینکی درس می‌خواند.

نام کتاب: آموزش کامل سیستم عامل لینوکس به زبان فارسی

نوع فایل : EXE

حجم فایل : ۸ مگابایت

نویسنده: محمد رضا سیاپوری

کتاب آموزشی سیستم عامل لینوکس به زبان فارسی

برای دریافت فایل بر روی دکمه دانلود کلیک کنید.

کاربر گرامی لطفانظر خود را در باره این مطلب بنویسید بدیهی است که نظرات شما ما را در پیشبرد اهدافمان یاری خواهد کرد و به کسانی که قصد دانلود این کتاب را دارند کمک شایانی خواهد نمود

 آموزش, سیستم عامل, فارسی, لینوکس, برنامه نویسی تحت لینوکس, گنو, یونیکس, سیستم عامل

به اشتراک بگذارید

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

1 دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما