آغازه جدیدترین اخبار اخبار IT اولین لپ‌تاپ مجهز به سیستم عامل کروم معرفی شد

اولین لپ‌تاپ مجهز به سیستم عامل کروم معرفی شد

اولین لپ‌تاپ مجهز به سیستم عامل کروم معرفی شد . گوگل روز سه‌شنبه اولین لپ‌تاپ مجهز به سیستم عامل کروم (Chrome OS) خود را معرفی کرد. به گزارش PCworld ، این لپ‌تاپ در مراسمی توسط مدیر عامل گوگل، اریک اشمیت معرفی شد. به گفته آقای اشمیت تا کنون صنعت کامپیوتر توانایی تولید محصولاتی برای رقابت با کامپیوترهای سیستم عامل‌های مایکروسافت را نداشتند. اما هم‌اکنون زمان آن فرا رسیده تا نرم‌افزارهای تحت وب و ذخیره اطلاعات در سرور‌ها، جای سیستم‌های قدیمی را بگیرند.

این لپ‌تاپ جدید که Cr-48 نام دارد، دارای مانیتور ۱۲٫۱ اینچی، کیبورد استاندارد و باتری با قابلیت شارژ تا ۸ ساعت است. این لپ‌تاپ مانند تمام کامپیوترهای شبکه‌ای (NC)، از فضای تخصیص داده شده در سرورهای گوگل برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده می‌کند و تمام نرم‌افزارها از روی سرورهای گوگل اجرا می‌شوند. زمان بالا آمدن این سیستم عامل ۶۰ ثانیه است.تمام اطلاعات رد بدل شده بین سرور و لپ‌تاپ نیز با فن‌آوری خاصی کدگذاری می‌شوند و یک تراشه کدگذاری این وظیفه را به عهده دارد.سیستم عامل کروم برای کار کردن نیاز به متصل بودن دائم به اینترنت دارد. قرار است این لپ‌تاپ تحت شبکه موبایل نسل سوم Verizon به بازار عرضه شود. کاربران هر ماه ۱۰۰ مگابیت ترافیک مجانی نیز دریافت می‌کنند.
هنوز زمانی برای عرضه این لپ‌تاپ به بازار اعلام نشده ولی گوگل می‌گوید مدل‌های دیگر لپ‌تاپ مجهز به این سیستم عامل که از تراشه‌های شرکت اینتل بهره می‌برند و توسط شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و ایسر تولید می‌شوند تا اواسط سال ۲۰۱۱ به بازار می‌آیند.اکنون سال‌هاست که شرکت‌هایی نظیر Sun و Oracle بر روی کامپیوترهای شبکه‌ای یا همان پردازش ابری تحقیق می‌کنند ولی هیچ کدام موفق به عرضه تجاری آن به بازار نشده‌اند. به گفته گوگل به همین دلیل مدتی طول می‌کشد تا سیستم عامل کروم بین کاربران جای باز کند. گفتنی‌است گوگل اکنون با شرکت‌ها و سازمان‌هایی نظیر خطوط هوایی، American Airlines، Intercontinental Hotels و وزارت دفاع آمریکا قرار داد تولید زیر ساخت‌های پردازش ابری و کامپیوتر شبکه‌ای بسته است

 Chrome OS, اولين لپ‌تاپ مجهز به سيستم عامل کروم معرفي شد

به اشتراک بگذارید

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما