آغازه جدیدترین اخبار اخبار IT مرورگر کدام تلفن هوشمند محبوب تر است

مرورگر کدام تلفن هوشمند محبوب تر است

مرورگر کدام تلفن هوشمند محبوب تر است ؟ بسیاری از خریداران تلفنهای هوشمند اساس انتخاب خود را بر مبنای زیبایی و جذاب بودن گوشی قرار می دهند و بدون در نظر گرفتن عملکرد نرم افزار تلفن آن را خریداری می کنند در حالی که بسیاری از مرورگرهای تلفنهای هوشمند آنچنان که به نظر می آیند ساده و قابل استفاده نیستند.

در حال حاضر نظریه های متفاوت و متضادی درباره مرورگرها و نرم افزارهای تلفنهای هوشمند وجود دارد اما نتایج بررسی های اخیر در میزان استفاده از مرورگرهای مختلف تلفنهای هوشمند جایگاه ویژه ای را از تلفن هوشمند آی فون به نمایش می گذارد. این بررسی ها نشان می دهد ۳۶ درصد از دسترسی کاربران تلفنهای هوشمند به اینترنت از طریق آی فونها بوده است و در عین حال میزان کاربرد کلی شبکه با استفاده از این تلفنهای هوشمند در حدود ۶۶ درصد اعلام شده است.
تولید کنندگان شخص ثالث نیز مرورگرهایی مانند سیمبیان نوکیا و آندروید گوگل ارائه کرده اند که بر اساس بررسی ها در میان این مرورگرها مرورگر اوپرا نسبت به دیگر نمونه ها از محبوبیت بیشتری برخوردار است، این مرورگر محبوبیت خود را مدیون سرعت بالای جستجو در اینترنت است. اپرا از فناوری متراکم سازی صفحه های اینترنتی که کاربر قصد مشاهده آنها را دارد برخوردار بوده و به این شکل این صفحات را در ابعادی کوچکتر نمایش می دهد. این ساختار سرعت کلی جستجو در اینترنت را افزایش می دهد.
سرعت یک مرورگر به میزان زیادی به تواناییهای سخت افزاری تلفن همراه بستگی دارد. برای مثال جستجوی شبکه از طریق وای-فای در آی فون ۳G به نسبت آی فون ۳GS از سرعت نسبتا پایین تری برخوردار است زیرا ۳GS از پردازشگر قدرتمندتر و حافظه بالاتری برخوردار است. تفاوت سرعت میان مرورگرها در عین حال تحت تاثیر تفاوت پوشش وای فای و ۳G که تلفن را به شبکه اینترنت وصل می کند نیز بستگی خواهد داشت.
با توجه به این بررسی ها می توان گفت برترین مرورگر تلفن هوشمند در حال حاضر مرورگر موبایل سفری آی- فون، مرورگر WebOS پالم و آندروید OS گوگل هستند. هر سه این مرورگرها امکان دسترسی ساده و سریع را به منوهای اصلی خود فراهم آورده اند اما مرورگر آندروید عملکرد بهتری را در ذخیره تصاویر در اینترنت از خود نشان داده است.
مرورگر پالم نیز به دلیل استفاده ساده و قرار دادن موتورهای جستجوی گوگل و ویکی پدیا در کنار یکدیگر بسیار جالب توجه است. از ویژگی های مرورگر آندروید گوگل نیز امکان استفاده از فناوری جستجوی صوتی به جای جستجوی نوشتاری است.
از دیگر ویژگی های منحصر به فرد مرورگر پالم توانایی آن در قرار دادن صفحات چند گانه در یک صفحه و در کنار یکدیگر است. توانایی که باعث افزایش سرعت جستجو و عملیات در تلفن همراه می شود. با این حال زیبایی ظاهری مرورگر آی فون، سرعت جستجو در یک صفحه و یا در میان چند صفحه و توانایی زوم سریع بر روی مطالب همچنان باعث پیشی گرفتن این مرورگر از مرورگر پالم شده است.
از عوامل مهمی که وجود آن می تواند بدون هیچ شرطی باعث افزایش چشمگیر محبوبیت مرورگرها شود امکان استفاده از نرم افزار ادوبی فلش است. نرم افزاری که وجود آن برای نمایش بسیاری از وب سایتهای مدرن ضروری است و در عین حال اکثر تلفنهای هوشمند از آن بهره ای نبرده اند.
بسیاری از کاربران آی فون از عدم وجود این نرم افزار در آی فونها شکایت می کنند اما گوشی های پالم، آندروید و بلک بری نیز از چنین کمبودی برخوردارند و تنها مرورگر ویندوز موبایل و نوکیا S۶۰ به صورت محدودی از این نرم افزار استفاده می کنند.بر اساس گزارش پی سی ورلد، استفاده کامل از این نرم افزار امری است که بسیاری از شرکتهای تولید کننده تلفنهای هوشمند و تجهیزات مرتبط با این سیستمها برای دستیابی به آن در تلاشند. تا کنون گوگل و بلک بری به نتایج قابل توجهی در این زمینه دست یافته اند با این حال باید در انتظار بود تا برنده نهایی این رقابت در آینده ای نه چندان دور تعیین شود.

به اشتراک بگذارید

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما