آغازه لیست کتابها برنامه نویسی موبایل کتاب برنامه نویسی اندروید با زبان سی شارپ Xamarin

کتاب برنامه نویسی اندروید با زبان سی شارپ Xamarin

کتاب برنامه نویسی اندروید با زبان سی شارپ Xamarin نوشته سعید شریعتی به زبان فارسی را برای شما عزیزان سایت آغازه آماده کرده ایم. Xamarin نام شرکتی است که ابزارهای توسعه نرم افزار تجاری تولید می کند. این شرکت با استفاده از پروژه متن باز Mono بستری را فراهم می آورد که بتوان با استفاده از #C و NET. بتوان برنامه هایی برای اندروید و OS X و IOS ساخت. Xamarin برای ساخت برنامه های اندروید محصول Xamarin.Android را به بازار عرضه کرده است. اگر شما با #C آشنا هستند و صرف جویی در وقت برای شما در اولویت است با زامارین کار کنید تا زودتر به نتیجه برسید و هزینه کمتری هم پرداخت کنید. اما اگر زمان زیادی برای ساخت اپلیکیشن مورد نظرتان دارید و در گروهتان برخی افراد فقط با Android studio یا xCode آشنایی دارند ، شاید بهتر باشد از Swift وJava برای ساخت اپلیکیشن خود استفاده کنید. زامارین تکنولوژی نسبتاً جدیدی است که در زمینه‌ی تولید نرم افزارهای اندروید، iOS، ویندوز فون و مکینتاش، توسط برنامه نویسان به صورت گسترده‌ای در حال استفاده می‌باشد. شما با تسلط بر این چارچوب نرم افزاری می‌توانید به سادگی برای هر کدام از سیستم عامل‌های ذکر شده برنامه‌های کاربردی بنویسید. زامارین Xamarin از زبان قدرتمند سی شارپ و بهترین محیط برنامه نویسی دنیا یعنی Visual Studio استفاده می‌کند

عنوان کتاب: کتاب برنامه نویسی اندروید با زبان سی شارپ Xamarin

نویسنده: سعید شریعتی

زبان کتاب: فارسی

تعداد صفحه: ۸۶

Xamarin

از لیست ویو‌ها نیز استفاده‌ی گسترده‌ای در برنامه‌های اندرویدی می‌شود. مخصوصاً اگر شما تصمیم دارید برنامه‌ی آموزشی مانند بسیاری از برنامه‌هایی که در اپ استور بازار دیده می‌شود را پیاده‌سازی کنید، نیاز به تسلط بر این موضوع را دارید. سرویس‌ها و نوتیفیکیشن‌ها نیز استفاده‌های خاص خود را دارند. از نوتیفیکیشن‌ها برای اطلاع رسانی به کاربر استفاده می‌کنیم.

سرویس‌ها نیز برای انجام کارها در پشت صحنه استفاده می‌شوند. در واقع سرویس‌ها می‌توانند حتی در صورت بسته بودن برنامه‌ی اصلی نیز، همچنان فعال باشند. فرضاً یک برنامه‌ی ساعت زنگ دار را در نظر بگیرید. این برنامه باید قادر باشد که حتی در صورتی که کاربر برنامه اصلی را بست، در موقع مقرر آهنگی را پخش نماید. که این کار با استفاده از سرویس‌ها قابل انجام خواهد بود.

مزایایی استفاده از زامارین

۱- امکان انتقال کدها میان اپلیکیشنهای ساخته شده با استفاده از زامارین صرف نظر از ساختار پلت فرمی که در آن قرار دارد.

۲- زامارین تنها چارچوبیست که در هر قالب پلت فرمی ویژگیهای اپلیکیشن های (native) آن پلت فرم را به خوبی به خود میگیرد. (native app به اپلیکیشن هایی گفته میشود که در محیط نرم افزاری مختص به پلت فرمی خاص ساخته میشود. مثلاْ برای استفاده در پلت فرم اندروید در اپلیکیشنی را در Android studio طراحی کنیم.)

۳- امکان ساخت اپلیکیشن های (IOS – Android – Windows phone ) با قابلیت انتقال کدهای یکسان (تا حدود ۹۶%)

۴- [portable class librariries] که به شما امکان استفاده مجدد از کدها را داده و درعین حال تعداد پروژه ها را کاهش میدهد.

۵- امکان اضافه کردن مؤلفه هایی شامل نمودارها، جداول، نمایه های زیبا، [UI control] ها و… بصورت مستقیم از [IDE].

۶- با قالب زامارین رابط طراحی هر سه پلتفرم بصورت مشترک با چارچوب اساسی [XAML] خواهد بود.

معایب استفاده از زامارین

بعد از اینکه در مورد مزایای زامارین صحبت کردیم حال تعدادی از مشکلات و معایب آن رو در بخش زیر قرار داده ایم:

دارا بودن لایسنس Xamarin.Android همانند Xamarin.IOS و Xamarin.OS x ابزارهای تجاری هستند و باید خریداری شوند. البته در کشور ما این مشکل حادی نیست.
انتظار برای آپدیت در اکثر مواقع وقتی که یک نسخه از اندروید به بازار عرضه می شود مدت زمانی طول می کشد که شرکت Xamarin نرم افزار خود را آپدیت کند تا این نرم افزار با آخرین نسخه اندروید سازگار باشد.
کارایی (performance) و مدیریت حافظه گاهی اوقات گفته می شود که استفاده از زبان #C برای توسعه برنامه های اندروید سرعت را کاهش می دهد ولی هنوز اندازه گیری و ارزیابی درستی از این قضیه به عمل نیامده است.

دانلود و توضیحات ...

  • عنوان : کتاب برنامه نویسی اندروید با زبان سی شارپ Xamarin
  • حجم فایل : 4.5 مگابایت
  • توضیحات کوتاه : برنامه نویسی موبایل
  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما