آغازه اخبار فناوری و اطلاعات اخبار متفرقه پر درآمدترین شرکتهای دنیای نرم افزار

پر درآمدترین شرکتهای حوزه ی IT

آخرین گزارش درآمدی آی بی‌ ام نشان می‌دهد این شرکت در دنیای نرم‌افزار‌ها از شرکت‌های مایکروسافت و اوراکل عقب مانده است.
به گزارش وب‌سایت readwrite، گزارش درآمدی آی بی‌ ام نشان داده است که این شرکت که تا پیش از این دومین عرضه‌کننده نرم‌افزار در جهان بوده است، در حال حاضر جایگاه خود را به اوراکل واگذار کرده است و در جایگاه خود یک پله سقوط کرده است. هم‌اکنون مایکروسافت را باید بزرگ‌ترین عرضه‌کننده نرم‌افزار در جهان دانست و اوراکل و آی بی‌ ام را نیز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم نشاند.

تجزیه و تحلیل آخرین گزارش درآمدی آی بی‌ ام نشان می‌دهد این شرکت در طول چهار فصل مالی گذشته از محل عرضه محصولات نرم‌افزاری ۷۱. ۲۵ میلیارد دلار درآمد خالص داشته است، در حالی که درآمد خالص اوراکل در این مدت ۸۳. ۲۷ میلیارد دلار بوده است. اما از نظر درآمدهای ناخالص و کلی، آی بی‌ ام همچنان دست بالا‌تر را دارد. درآمدهای کلی اوراکل در طول چهار فصل مالی گذشته ۳۷. ۳۷ میلیارد دلار بوده است که این رقم فقط ۹. ۳۶ درصد از درآمد ۳۶. ۱۰۱ میلیارد دلاری آی بی‌ ام در این مدت است.

شرکت اوراکل در بخش سخت‌افزاری نیز همچنان از آی بی‌ ام عقب است. آی بی‌ ام در طول چهار فصل مالی گذشته از محل فروش سخت‌افزار ۸۷. ۱۵ میلیارد دلار درآمد داشته است، اما درآمد اوراکل از این حوزه فقط ۲۵. ۵ میلیارد دلار بوده است.

به اشتراک بگذارید
برچسب ها

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما