آغازه جدیدترین اخبار اخبار IT حافظه SSD جدید توشیبا با ظرفیت ۵۱۲ گیگابیت عرضه شد

حافظه SSD جدید توشیبا با ظرفیت ۵۱۲ گیگابیت عرضه شد

حافظه SSD جدید توشیبا با ظرفیت ۵۱۲ گیگابیت عرضه شد . شرکت توشیبا عرضه نسل جدید حافظه‌های سولید  پرسرعت خود با ظرفیت داخلی ۵۱۲ گیگابیت را آغاز کرد. این شرکت اعلام کرد که علاوه بر ظرفیت ۵۱۲ گیگابیتی، مدل‌های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابیتی این حافظه‌های SSD نیز ساخته شده است.

به گفته توشیبا، این حافظه‌های جامد بر مبنای فرآیند صنعتی ۴۵ نانومتری و بر پایه فناوری سلول‌های چندلایه(MLC) تولید شده‌اند. فناوری MLC به تولیدکنندگان حافظه‌های مجازی امکان می‌دهد تا ضمن کنترل قیمت نهایی محصول، ظرفیت داخلی حافظه را افزایش دهند.
مدل‌های مختلف این حافظه مجازی در اندازه ۸/۱ اینچ ساخته شده. این در حالی است که اندازه استاندارد برای حافظه‌های مجازی رایانه‌های همراه ۵/۲ اینچ است.
شرکت توشیبا در دسامبر ۲۰۰۹ اعلام کرده بود که عرضه حافظه‌های ۵۱۲ گیگابیتی خود را از سال جاری میلادی آغاز خواهد کرد و نخستین لپ‌تاپ‌ها با این حافظه‌ها از می ۲۰۱۰ به دست کاربران خواهند رسید.
حافظه‌های SSD در مقایسه با هارددیسک‌ها قابلیت بیشتری دارند و با توجه به اینکه هیچ بخش متحرکی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است، دوام بیشتری دارند. اما به هر حال، قیمت بالای این حافظه‌ها باعث شده است تا هنوز به صورت گسترده فراگیر نشوند.
هم‌اکنون روی سایت اینترنتی توشیبا اعلام شده است که یکی از لپ‌تاپ‌های این شرکت با نام Portege R600 با هارددیسک ۱۶۰ گیگابیتی به قیمت ۲۰۹۹ دلار فروخته می‌شود. همین لپ‌تاپ با حافظه جامد ۱۶۰ گیگابیتی به قیمت ۲۴۹۹ دلار در این سایت فروخته می‌شود. اگر روی آن حافظه SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابیت نصب شود، قیمت آن ۳۴۹۹ دلار خواهد شد

۵۱۲ گيگابيت, MLC, SSD, حافظه SSD جديد توشيبا

به اشتراک بگذارید

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما