آغازه جدیدترین اخبار اخبار IT دفاع مورچه ای علیه حملات سایبری

دفاع مورچه ای علیه حملات سایبر

دفاع مورچه ای علیه حملات سایبری . محققان دانشگاه فورست با مطالعه بر روی استراتژی تدافعی مورچه ها در برابر مهاجمان، نرم افزار ایمنی جدیدی را برای مقابله با ویروسها و حملات سایبری ارائه کرده اند.
دانشمندان با مطالعه بر روی سیستم دفاعی مورچه ها روشی جدید را برای محافظت از رایانه ها در برابر مهاجمان سایبری طرح کرده اند.

گروهی از برنامه نویسان رایانه ای با مشاهده کلنی مورچه ها زمانی که تحت تهدید و فشار قرار دارند، ایده جالبی برای ابداع ابزاری جدید علیه ویروسها و کرمهای سایبری یافتند. مورچه ها از هوش جمعی برای مقابله با مهاجمان استفاده می کنند و زمانی که یک مورچه را خطری تهدید می کند به سرعت توسط گروهی از مورچه ها مورد حمایت قرار گرفته و مهاجم را می رانند.
اکنون گروهی از برنامه نویسان در دانشگاه فورست کارولینای شمالی قصد دارند این استراتژی مورچه ها را در قالب نرم افزاری ارائه کنند. به این شکل مورچه های دیجیتالی در میان شبکه ای از رایانه ها پرسه زده و به جستجوی مهاجمان خواهند پرداخت، زمانی که یکی از این مورچه ها مهاجمی را ردیابی کند، ارتشی از مورچه های دیجیتال را فراخوانده و به مبارزه با مهاجم خواهد پرداخت.
محققان معتقدند این سیستم مورچه ای جدید از سرعت بالاتری نسبت به برنامه های ایمنی کنونی که برای شناسایی ویروسهای جدید دائما نیازمند به روز شدن هستند، برخوردار خواهد بود. سخنگوی این تیم اعلام کرده است ایده نهایی این تیم تولید سه هزار نوع متفاوت از مورچه های دیجیتال است که هر یک به دنبال آثار متفاوت از مهاجمان سایبری بگردد.
زمانی که این مورچه ها در شبکه رایانه ها حرکت می کنند مانند مورچه های طبیعی که از خود رایحه ای به جا می گذارند تا مورچه های دیگر بتوانند از آنها پیروی کنند، نشانه های دیجیتالی از خود به جا می گذارند تا در صورت نیاز مورچه های دیگر بتوانند آنها را تعقیب کنند.
بر اساس گزارش تلگراف، زمانی که مورچه ای آثاری از یک مهاجم را می یابد، نشانه دیجیتالی قوی تری از خود به جا می گذارد که باعث جذب دیگر مورچه ها شده و به تدریج لشکری از مورچه ها علیه مهاجم ردیابی شده به وجود می آید.

استراتژی تدافعی مورچه ها, محافظت از رایانه, مهاجمان سایبر, مورچه های دیجیتال

به اشتراک بگذارید

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما