آغازه جدیدترین اخبار اخبار IT اینترنت اكسپلورر مغلوب مرورگرهای چینی می‌شود

اینترنت اكسپلورر مغلوب مرورگرهای چینی می‌شود

اینترنت اكسپلورر مغلوب مرورگرهای چینی می‌شود .این پایین‌ترین سطح در تاریخ مایكروسافت در چین است زیرا طبق آمار iResearch، برندهای محلی مانند ماكستون، تن سنت تی تی و ۳۶۰ Secured Browser اكنون ۳۱.۱ درصد از بازار مرورگر این كشور را در اختیار دارند.
بر اساس این آمار، سهم ۳۶۰ Secured Browser برای سومین سه ماهه متوالی نسبت به سه ماه قبلی ۵۰ درصد افزایش یافته و سهم بازارش در حال حاضر به ۸.۴ درصد رسیده است.



به گفته تحلیلگران iResearch، حدود ۹۶ درصد از كاربران اینترنت چین دست كم برای مدتی از مرورگر اینترنت اكسپلورر استفاده كرده‌اند اما اكنون تنها ۵۰ درصد از آن‌ها همچنان از این مرورگر استفاده می‌كنند.
پیش از این كه ماكستون و تن سنت تی تی در سال ۲۰۰۴ و ۳۶۰ Secured Browser در سال ۲۰۰۸ در چین راه‌اندازی شوند اینترنت اكسپلورر مایكروسافت حاكم بود و تنها شمار اندكی از كاربران از مرورگرهای خارجی مانند فایرفاكس و اپرا استفاده می‌كردند.
مرورگرهای چینی با به‌كارگیری تكنیك‌های پیشرفته و به‌روزرسانی مدوام محصول در حال از بین بردن برتری مایكروسافت هستند، به‌عنوان مثال ۳۶۰ Secured Browser برای نرم‌افزار آنتی‌ویروس قوی‌اش شناخته شده است.
ماكستون كه برند مرورگر چینی دیگری است نیز از تكنیك‌های پیروزمندانه‌ای برخوردار است كه نزد كاربران چینی محبوب است. ویژگی Online Favorites این مرورگر كه به كاربران امكان می‌دهد سایت‌های مورد علاقه را مشخص و از هر رایانه‌ای به آن‌ها دسترسی یابند و همچنین پر كردن خودكار فرم‌ها، در محبوبیت آن نقش داشته‌اند.
مدیر اجرایی ماكستون می‌گوید این شركت در حال طراحی نسل جدیدی از مرورگر به‌نام ۳.x است كه كاربران را قادر می‌سازد ده‌ها برابر سریع‌تر از قبل به مرور یك وب سایت بپردازند.
مرورگر تن سنت تی تی توسط شركت تن سنت طراحی شده كه نرم‌افزار كیوكیو آن محبوب‌ترین برنامه رایانه‌یی پیام فوری رایگان در چین است؛ این شركت برروی محبوبیت این نرم‌افزار برای تبلیغ تی تی حساب می‌كند؛ كیوكیو در حال حاضر بیش از ۳۰۰ میلیون كاربر دارد.
علاوه بر اینترنت اكسپلورر مرورگرهای خارجی دیگری از جمله مرورگر اپرا، كروم گوگل و فایرفاكس نیز وجود دارند كه در چین استفاده می‌شوند اگرچه به دلیل تفاوت‌های فرهنگی چندان متداول نشده‌اند.
به گفته مدیر اجرایی ماكستون، كاربران چینی مرورگری می‌خواهند كه سریع‌تر و مطمئن‌تر بوده و به‌راحتی استفاده شود از این رو با این كه مرورگر گوگل از بسیاری از فن‌آوری‌های پیشرفته استفاده می‌كند اما همچنان محبوبیتی در چین به‌دست نیاورده زیرا حتی با برخی از وب سایت‌های چینی سازگار نیست.

Secured Browser, مایكروسافت, internet explorer, مرورگر وب

به اشتراک بگذارید

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما