آغازه جدیدترین اخبار اخبار IT دور جدید رقابت‌ اینتل و اپل بر سر نسل جدید تراشه‌های هوشمند

دور جدید رقابت‌ اینتل و اپل بر سر نسل جدید تراشه‌های هوشمند وارد بازار گردید . شرکت اینتل قصد دارد در “همایش توسعه‌دهندگان اینتل ” که طی هفته جاری برگزار می‌شود، نسل جدید تراشه‌های خود برای گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های قابل‌حمل مخصوص اتصال به اینترنت(MID) را معرفی کند.
پردازنده‌های Atom اینتل که هم‌اکنون به صورت گسترده در نت‌بوک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار موفق بوده اما این پردازنده‌ها تاکنون کمتر در دستگاه‌های MID و گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته‌ و همین مسئله موجب شده اینتل سراغ نسل جدیدی از پردازنده‌ها برود که به جز نت‌بوک‌ در دیگر دستگاه‌های الکترونیکی و دیجیتالی همراه نیز کاربرد داشته باشد.

دور جدید رقابت‌ اینتل و اپل بر سر نسل جدید تراشه‌های هوشمند

شرکت اینتل اعلام کرده است که نسل جدید تراشه‌های Atom خود را از سال ۲۰۱۰ میلادی با نام Moorestown عرضه خواهد کرد. قرار است این پردازنده در مرحله نخست روی یکی از گوشی‌های هوشمند ال‌جی، در یک رایانه لوحی لمسی و یک دستگاه اینترنتی قابل‌حمل آسیایی عرضه شود.

دور جدید رقابت‌ اینتل و اپل بر سر نسل جدید تراشه‌های هوشمند

در مقابل شرکت اپل تراشه جدیدی تولید کرده که می‌تواند در دستگاه الکترونیکی و دیجیتالی ضعیف مانند گوشی‌های هوشمند و نت‌بوک‌ها استفاده شود.
کارشناسان بر این باورند تراشه‌ای که اپل هم‌اکنون در گوشی آیفون مورد استفاده قرار می‌دهد و فناوری آن از شرکت سامسونگ گرفته شده، منحصر به فرد است و می‌تواند به صورت گسترده در دیگر گوشی‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.
شرکت اپل این روزها با سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش تولید تراشه‌های قابل‌حمل، در تلاش است به صورت گسترده رقابت خود را با اینتل افزایش دهد.

اينتل, اپل تراشه، پردازنده اپل

به اشتراک بگذارید

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما