آغازه آموزش شبکه آموزش امنیت شبکه دانلود فیلم آموزشی رمز نگاری دانشگاه استنفرد به زبان انگلیسی

دانلود فیلم آموزشی رمز نگاری دانشگاه استنفرد به زبان انگلیسی

 مجموعه فیلم آموزشی برنامه نویسی رمز نگاری و پنهان کردن اطلاعات را از دانشگاه استنفرد به زبان انگلیسی برای شما آماده کرده ایم. اهمیت رمزنگاری اطلاعات از جنگ جهانی دوم توسط آلمان نازی توسط دستگاهی به نام انیگما برای تبدیل متن پیام به رمز شده مورد استفاده قرار میگرفت و سپس توسط کد مورس ارسال می شد تا کسی از متن پیام اصلی آن با خبر نشود حال امروز با عصر ارتباطات جدید و دنیای کامپیوتر پیدا نمودن روشی برای رمز نگاری اطلاعات جهت ارسال امری ضروری است. پیدا نمودن الگوریتم هایی با ضریب اطمینان بالا و برنامه نویسی آن از جمله مباحثی است که تحت عنوان Cryprography شناخته می شود. حال امروز این فیلم آموزشی برنامه نویسی الگوریتم های رمز نگاری را از دانشگاه استنفرد برای شما آماده کرده ایم.

عنوان فیلم آموزشی:  فیلم آموزشی رمز نگاری دانشگاه استنفرد

حجم فایل: ۹۶۷ مگابایت

روش رمزنگاری متقارن:

روش متقارن Symmetric

در اين روش هر دو طرفي‍كه قصد ردوبدل كردن اطلاعات را دارند از يك كليد مشترك براي رمزگذاري و نيز بازگشايي رمز استفاده مي‍كنند. در اين حالت بازگشايي و رمزگذاري اطلاعات دو فرآيند معكوس يكديگر مي‍باشند.

مشكل اصلي اين روش اين است كه كليد مربوط به رمزگذاري بايد بين دو طرف به اشتراك گذاشته شود و اين سوال پيش مي‍آيد كه دو طرف چگونه مي‍توانند اين كليد را به طور امن بين يكديگر ردوبدل كنند .

الگوریتمهای رمزنگاری متقارن:

DES (Decryption Encryption Standard) در سال ۱۹۹۸ شکسته شد.

AES (Advanced Encryption Standard) ابداع در سال ۲۰۰۱

Blow Fish

با پیشرفت سوپرکامپیوترها امروزه DES قابل اعتماد نیست و چندین سال است که این استاندارد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و به جای آن از استاندارد AES استفاده می‌شود ، تا کنون هیچ حمله‌ای علیه الگوریتم AES صورت نگرفته ‌است و هیچ ضعف تئوریکی در این الگوریتم شناخته نشده‌است.

رمزنگاری نامتقارن:

روش نامتقارن Asymmetric

اين روش براي حل مشكل انتقال كليد در روش متقارن ايجاد شد .

در اين روش به جاي يك كليد مشترك از يك جفت كليد به نامهاي كليد عمومي و خصوصي استفاده می‍شود.

بسته به کاربرد گاهی از کلید عمومی برای رمزگذاری و از کلید خصوصی برای رمزگشایی استفاده می‌شود و گاهی نیز، بر عکس، کلید خصوصی برای رمزگذاری و کلید عمومی برای رمزگشایی به کار می‌رود.

دو کلید عمومی و خصوصی با یکدیگر متفاوت هستند و با استفاده از روابط خاص ریاضی محاسبه می‌گردند. رابطه ریاضی بین این دو کلید به گونه‌ای است که کشف کلید خصوصی با در اختیار داشتن کلید عمومی، عملاً ناممکن است.

كليد عمومي Public Key:

اعداد يا كلماتي كه با يك شخص يا سازمان در ارتباط مي‍باشد. كليد عمومي جزئي از جفت كليد عمومي/ خصوصي مي باشد و به صورت عمومي در دسترس كساني كه قصد انتقال اطلاعات رمز شده را دارند، مي‍باشد.

كليد خصوصي Private Key:

اعداد يا كلماتي كه با يك شخص يا سازمان در ارتباط مي‍باشد . كليد خصوصي جزئي از جفت كليد عمومي/ خصوصي مي‍باشد . كليد خصوصي فقط در دسترس مالك جفت كليد عمومي / خصوصي مي‍باشد و براي بازگشايي اطلاعاتي كه توسط كليد عمومي رمزگذاري شده استفاده مي‍شود.

در اين روش از كليد عمومي براي رمزگذاري اطلاعات استفاده مي‍شود .

طرفي كه قصد انتقال اطلاعات را به صورت رمزگذاري شده دارد اطلاعات را رمزگذاري كرده و براي طرفي كه مالك جفت كليد است ارسال می‍کند.

مالك كليد، كليد خصوصي را پيش خود به صورت محرمانه حفظ مي‍كند. به کمک آن اطلاعات را رمز گشایی می‍نماید.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

مقايسه الگوريتم‍هاي متقارن و نامتقارن:

مقايسه رمزنگاري الگوريتم‍هاي متقارن و الگوريتم‍هاي كليد عمومي (نا‍متقارن) بحث‍هاي زيادي شده كه كدام يك از اين الگوريتم‍ها بهترند اما تا ‍به حال جواب مشخصي داده نشده است.

به طور کلی الگوريتم‍هاي متقارن الگوريتم‍هاي بهينه‍تري هستند.

وقتي‍كه بحث امنيت پيش مي‍آيد الگوريتم‍هاي كليد عمومي كارايي بيشتر دارند.

منبع: رمز نگاری

قابل توجه کاربران شما می توانید این فیلم را یکجا و بطور کامل از لینک زیر دریافت کنید.

لینک مستقیم – ۵۴۷ مگابایت

برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید. (لینک مستقیم)

لینک کمکی:

برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید. (لینک مستقیم)

کلمات کلیدی: دانلود فیلم آموزشی رمز نگاری دانشگاه استنفرد, فیلم آموزشی برنامه نویسی رمز نگاری, رمزنگاری, فیلم آموزشی برنامه نویسی الگوریتم های رمز نگاری, Cryprography, فیلم آموزشی رمز نگاری دانشگاه استنفرد, اموزش رمز نگاری, فیلم آموزشی رمز نگاری دانشگاه استنفرد, الگوریتم های رمز نگاری

به اشتراک بگذارید

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

1 دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما