آغازه جدیدترین اخبار اخبار IT امکانات و ویژگی های منحصر به فرد موس جادویی اپل

امکانات و ویژگی های منحصر به فرد موس جادویی اپل ۳ روز پیش باز اپل با معرفی محصولی جدید تحسین همگان را برانگیخت. مثل همیشه این محصول اپل یکی از اولین ها و بهترین های نوع خودش است. Magic Mouse اپل اولین موس چندلمسی دنیا و بهترین موسی است که اپل تا به حال تولید کرده است. شاید هم بتوان گفت مانند هر محصول دیگر این شرکت، با اختراع دوباره موس و کاربردهای غیر قابل تصور این ابزار کوچک روبرو هستیم.

موس جادویی اپل

اپل با تکیه بر دانش و تجوبه اش در استفاده از تکنولوژی چند لمسی در آی فون و تولید ترک پد های چند لمسی مک بوک ها و موس های تک کلید Mighty Mouse، دست به تولید موسی ظریف و در عین حال مستحکم و زیبا زده است. سطح قابل لمس این موس با پلاستیک یک تکه سفید رنگی پوشیده شده است، که هم کار کلید چپ را انجام می دهد و هم کلید راست آن است. مهمترین قابلیتی که آن را از تمامی موش های دنیا! متمایز می سازد، اسکرول لمسی و حرکات دو انگشتی آن است. در کنار این دو قابلیت، زیبایی خارق العاده این موس هم عقل از سرتان می پراند و هم ۶۹ دلار ناقابل از حساب بانکی تان!

اگر علاقه مند شده اید که بدانید جریان از چه قرار است، سری به ادامه مطلب بزنید.

نکته دیگری که می تواند باعث شادی کاربران مک و ناراحتی دیگر عشاق این موش زیبا شود، این است که مجیک موس تنها بر روی سیستم های آی مک و مک بوک کار می کند و البته تنها با سیستم عامل های لئوپارد ۱۰.۵.۸ و بالاتر سازگار است.

زیبایی مجیک موس به حدی است که نویسنده گیزمودو درباره آن می گوید: «این موس آنقدر آنقدر آنقدر زیباست که حتی هنگامی هم که نیازی به آن ندارید دوست دارید جلو چشم تان باشد، و آنچنان متفاوت است که هر کس با دیدن آن از شما درخصوص شرکت سازنده اش سوال خواهد کرد. البته بسیاری از این افراد چنان دست و پای خود را گم می کنند و محو تماشای آن می شوند که سیب خاکستری رنگ اپل را روی آن نمی بینند.»

اما اپل در طراحی ارگونومیک آن اهمال ورزیده و از این نظر امتیاز پایینی را کسب می کند. همیشه بین موس های نازک پورتابل و موس های معمولی سکوی خالیی احساس می شد که دوستداران این دو را گاهی اوقات دچار مشکل و هنگام خرید دچار تردید می کرد، ولی اپل با به جان خریدن کمی ایراد ارگونومیک به خوبی این جای خالی را پر کرده و باید منتظر استقبال خوبی از طرف هر دو گروه باشد.

حرکت فیزیکی و جابجایی مجیک هم بسیار روان و نرم است و ۲ نوار لاستیکی زیر آن، با به حداقل رساندن سطح تماس موس با سطح زیرین اش باعث تسهیل حرکت آن می شوند. با استفاده از استانداردهای جدید تکنولوژی لیزر ، این موس تقریبا بر روی هر سطح غیر شفافی کار می کند. به نظر می رسد تنها محدودیت این موس، حرکت بر روی سطح شیشه باشد که آن هم هنوز تقریبا غیر ممکن می نماید. (البته به جز موس ام ایکس لاجیتک که فقط معرفی شده و هنوز ارائه نشده است)

علی رغم اینکه هیچ مرز مشخصی میان کلید راست و چپ این موس وجود ندارد، magic mouse به راحتی حد فاصل بین این دو کلید را تشخیص داده و به راحتی این دو حرکت را از یکدیگر تشخیص می دهد. البته به گمانم برای استفاده از امکان راست کلیک، ابتدا باید آن را در تنظیمات سیستم فعال کنیم.

مهمرین نکته ای را که اپل در این موس کاملا رعایت کرده است اسکرول لمسی آن است. این امکان با تمامی انگشتان و در ۷۵ درصد سطح موس (تا نزدیک لوگوی اپل) قابل استفاده است. با فلیک کردن به بالا و پایین (حرکت سریع انگشت بر روی سطح موس) می توانید به سرعت در صفحات وب تان بالا و پایین بروید. البته هنگامی که قابلیت momentum را در تنظیمات موس فعال می کنید، حرکت اسکرول تان نرم و آهسته شده و مناسب گشت و گذار در فایل های ورد و پی دی اف خواهد بود.

همچنین با کلیک کردن با یک انگشت و اسکرول کردن با انگشت دیگر، همانند یک موس عادی می توانید بخشی از متن را انتخاب کنید. امکان اسکرول کردن هم وابسته به بخش خاصی از موس نیست و شما تقریبا در تمامی سطح آن امکان اسکرول دارید و جایزه تان هم برای استفاده از مجیک موس، امکان اسکرول ۳۶۰ درجه ای است. تنها مشکلی که ممکن است کمی آزار دهنده باشد، این است که هنگام اسکرول های طولانی و سریع ممکن است اشتباها راست یا چپ کلیک هم کنید.

حرکت دو انگشتی به چپ و راست هم که به راحتی شما را بین صفحات مرورگرتان جابجا می کند. ولی به دلیل درگیر بودن حداقل ۲ انگشت برای در دست گرفتن و جابجایی موس، تنها ۳ انگشت شما به طور همزمان قابل استفاده خواهد بود. اما با توجه به قابلیت های فراوان مجیک موس، این مشکل چندان آزاردهنده نخواهد بود.

یکی از ایرادهای مهم مجیک این است که حساسیت صفحه لمسی آن مانند ترک پد قابل تنظیم نیست. همچنین برای پیدا کردن حریم کلیک چپ و راست ممکن است مقداری به مشکل بخورید، اما کم کم قلق آن دست تان می آید. از دیگر ایرادهای آن می توان به این نکته اشاره کرد که بدنه پلاستیکی سفید آن متاسفانه همانند مک بوک، ممکن است به راحتی خراش بردارد. البته این خراش ها تاثیری در کارکرد موس نخواهند داشت و فقط برای صاحب بی نوا، دیدن آنها دردناک خواهد بود.

 Magic Mouse apple, موس اپل, موس جادویی

به اشتراک بگذارید

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما