آغازه لیست کتابها کتابهای متفرقه دانلود کتاب تبدیل مبناهای عددی علوم کامپیوتر به زبان فارسی

دانلود کتاب تبدیل مبناهای عددی علوم کامپیوتر به زبان فارسی

کتاب تبدیل مبناهای عددی در علوم کامپیوتر را که مورد استفاده در رشته های کامپیوتر و برق می باشد را جهت دانلود آماده کرده ایم. در این کتاب شما با تبدیل مباهای عددی دو ، چهار ، هشت و شانزده به مبنای عددی ده دهی و برعکس آن و همچنین تبدیل مبناهای ده، هشت ، چها و شانزده به مبنای دو آشنا می شوید. امید است مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.

عنوان کتاب:  کتاب تبدیل مبناهای عددی علوم کامپیوتر

نویسنده: عارف رضایی

زبان کتاب: فارسی

تعداد صفحه: ۵۶

حجم فایل: ۱٫۰ مگابایت

  تبدیل مبناهای عددی علوم کامپیوتر

سیستم عددی دو دویی یا مبنای دو سیستمی برای نمایش اعداد با پایه دو است؛ یعنی، هر رقم دودویی می تواند هر کدام از دو مقدار را داشته باشد. از نمادهای ۱,۰ برای نمایش دادن اعداد دودویی استفاده می شود. سیستم های دودویی، به خاطر اجرای تقریباً سر راست در مدارهای الکترونیکی در تمام کامپیوترهای جدید به کار برده می شوند.
در برابر سیستم دو دویی، سیستم عددی ده دهی متداول، در مبنای ده بوده و از ارقام ۰ تا ۹ استفاده می کند. در سیستم های دو دویی برای نمایش اعداد بزرگتر از یک به تعداد ارقام بیشتری نسبت به سیستم ده دهی نیاز است. تعداد زیاد ارقام معمولاً سیستم دو دویی را برای انسان دست و پا گیر می کند به همین خاطر آنهایی که از اعداد دو دویی استفاده می کنند برای کوتاه نویسی مبنای هشت و شانزده را ترجیح می دهند.

سرفصل ها :

مقدمه
درس شیرین ریاضی
تبدیل مبانی دو به مبنای ده
تبدیل مبانی ده به مبنای دو
و …

قابل توجه کاربران شما می توانید این فیلم را یکجا و بطور کامل از لینک زیر دریافت کنید.

لینک مستقیم

برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید. (لینک مستقیم)

لینک کمکی:

برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید. (سرور دوم )

لینک کمکی:

برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید. (سرور ۳ )

کلمات کلیدی: کتاب تبدیل مبنای عددی, تبدیل مبنا, دانلود کتاب تبدیل مبناهای عددی علوم کامپیوتر, تبدیل عدد دودویی, تبدیل مبنا, تبدیل مبنای ۸, تبدیل مبنای دو, مبناهای عددی علوم کامپیوتر, روشهای تبدیل مبنا, عارف رضایی, فرمول تبدیل مبنا, مبنای شانزده, نرم افزار تبدیل مبنا

به اشتراک بگذارید

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما