آغازه آموزش برنامه نویسی آموزش سی پلاس پلاس دانلود فیلم آموزشی برنامه نویسی پیشرفته ++C دانشگاه تهران

دانلود فیلم آموزشی برنامه نویسی پیشرفته ++C دانشگاه تهران

زبان برنامه نویسی C++ سی پلاس پاس یک زبان شی گرا و همه منظوره می باشد که دارای قابلیت های زبان های سطح پایین مانند مدیریت حافظه و نیز ویژگی های زبانهای سیطح بالا را داراست. زبان سی پلاس پلاس از سه نوع زبانهای برنامه نویسی ساخت یافته ، شی گرایی ، و برنامه نویسی نوع جنریک پشتیبانی می کند. قابلیت های این زبان به گونه است که امروزه برای تولید برنامه های سیستمی و کاربردی استفاده می شود. کتابخانه های زبان سی پلاس پلاس بسیار غنی بوده و می تواند نیازهای برنامه نویسان را بر طرف نماید. از این رو در اکثر دانشگاه های جهان زبان برنامه نویسی C++ در رشته های مهندسی از جمله نرم افزار کامپیوتر در درس برنامه نویسی پیشرفته تدریس می گردد. در این پست از سایت آغازه مجموعه فیلم آموزشی برنامه نویسی پیشرفته دانشگاه تهران را برای شما ماده کرده ایم که مدرس این دوره رامتین خسوری عضو هیئت علمی دانشگاه تهران می باشد که سعی در آموزش مفاهیم برنامه نویسی شی گرا  برای دانشجویان را دارد. هرچند پایه ی اصلی این درس بر زبان سی پلاس پلاس بنا نهاده شده است ولی مشاهده این آموزش تصویری برای یادگیری مفاهیم سایر زبانهای برنامه نویسی مفید خواهد بود. این مجموعه در ۳۰ درس تهیه شده است که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد. در ضمن اگر به دنبال کتاب آموزش زبان سی پلاس پلاس هستید این پست را به شما توصیه می کنیم. در ادامه سر فصل های فیلم آموزشی برنامه نویسی پیشرفته C++ ذکر شده است.

عنوان: فیلم آموزشی برنامه نویسی پیشرفته C++ دانشگاه تهران

زبان آموزش : فارسی

حجم فایل: ۶٫۳ گیگابایت

کلمات کلیدی: آموزش برنامه نویسی به زبان سی پلاس پلاس, فیلم آموزشی++C , آموزش فیلم برنامه نویسی , برنامه نویسی پیشرفته c++ ,  برنامه نویسی پیشرفته ++C دانشگاه تهران , آموزش تصویری سی پلاس پلاس , آموزش C++ ,

درباره سی پلاس پلاس :

++C توسط بی‌یارنه استراس‌تروپ ریاضیدان دانمارکی در سال ۱۹۷۹ در آزمایشگاه‌های بل (Bell Labs)، برای بهبود زبان سی و بر مبنای آن ساخته شد و آن را «C با کلاس» (C With Classes) نام‌گذاری نمود. در سال ۱۹۸۳ به ++C تغییر نام داد. توسعه با اضافه نمودن کلاس‌ها و ویژگی‌های دیگری مانند توابع مجازی، سربارگزاری عملگرها، وراثت چندگانه، قالب توابع، و پردازش استثناء انجام شد. 

تاریخچه ++C :

استراس‌تروپ کار بر روی زبان «C با کلاس» را در سال ۱۹۷۹ آغاز کرد. ایدهٔ ساخت این زبان جدید در زمان کار بر روی تز دکترای خود به ذهن استراس‌تروپ خطور نمود. او متوجه شد که سیمولا دارای ویژگی‌هایی مناسب برای ساخت برنامه‌های بسیار بزرگ است اما برای استفادهٔ عملی بسیار کند است اما بی‌سی‌پی‌ال با وجود سرعت بسیار زیاد برای ساخت برنامه‌های بزرگ بسیار سطح پایین است. زمانی که استراس‌تروپ کار خود را در آزمایشگاه‌های بل (Bell Labs) آغاز نمود با مشکل تحلیل هسته یونیکس با توجه به محاسبات توزیع شده روبرو شده بود. با یادآوری تجربیات خود در دوران دکترا، او زبان C را با استفاده از ویژگی‌های سیمولا گسترش داد. C به این دلیل انتخاب شد که یک زبان عمومی، سریع، قابل حمل، و در سطح گسترده‌ای در حال استفاده بود. علاوه بر C و سیمولا زبان‌های دیگری مانند ALGOL ۶۸، ADA، CLU، ML نیز بر ساختار این زبان جدید اثر گذاشت. در ابتدا ویژگی‌های کلاس، کلاس‌های مشتق شده، کنترل نوع قوی، توابع درون‌خطی و آرگومان‌های پیش‌فرض از طریق Cfront به C اضافه شد. اولین نسخهٔ تجاری در سال ۱۹۸۵ ارائه شد.

در سال ۱۹۸۳ نام زبان از «C با کلاس» به ++C تغییر یافت. ویژگی‌های دیگر شامل توابع مجازی، سربارگزاری عملگر و نام تابع، ارجاعات، ثوابت، کنترل حافظه توسط کاربر به‌صورت آزاد، کنترل نوع بهتر، و توضیحات یک‌خطی به صورت BCPL با استفاده از «//» نیز به آن اضافه شد. در سال ۱۹۸۵ اولین نسخه زبان برنامه‌نویسی ++C انتشار یافت و مرجع مهمی برای این زبان فراهم شد در حالی که هیچ استاندارد رسمی‌ای وجود نداشت. در سال ۱۹۸۹ ویرایش ۲٫۰ از زبان ++C ارائه شد. ویژگی‌های جدیدی مانند ارث‌بری چندگانه، کلاس‌های انتزاعی، اعضای ایستای توایع، اعضای ثابت تابع، و اعضای حفاظت شده به آن اضافه شد. در سال ۱۹۹۰ «راهنمای مرجع ++C» منتشر شد. این کار بنیان استانداردهای بعدی شد. آخرین ویژگی‌های اضافه شده شامل موارد زیر بودند: قالب توابع، استثناها، فضاهای نام، تبدیلات جدید، و یک نوع داده منطقی.

در حین تکامل ++C کتابخانهٔ استاندارد نیز به‌وجود آمد. اولین نسخهٔ کتاب استاندارد شامل کتابخانهٔ جریانات I/O بود که جایگزین printf و scanf شد. در ادامه مهم‌ترین ویژگی اضافه شده Standard Template Library بوده‌است.

منبع : ویکی پدیا

سر فصل های آموزش تصویری برنامه نویسی پیشرفته دانشگاه تهران :

جلسه اول – مقدمه درس
جلسه دوم – مفاهیم مقدماتی زبان ++C
جلسه سوم – طراحی بالا به پایین
جلسه چهارم – مبانی توابع بازگشتی
جلسه پنجم – پردازش بازگشتی لیست ها
جلسه ششم – عقب گرد (backtracking)
جلسه هفتم – مقدمه ای بر شی گرایی
جلسه هشتم – پیاده سازی کلاس ها
جلسه نهم – شبیه سازی حرکت توپ در میز-بخش اول
جلسه دهم – شبیه سازی حرکت توپ در میز-بخش دوم
جلسه یازدهم – اعضای ایستای کلاس
جلسه دوازدهم – سربارگذاری عملگرها
جلسه سیزدهم – رسیدگی به خطاها (بخش اول)
جلسه چهاردهم – رسیدگی به خطاها (بخش دوم)
جلسه پانزدهم – وراثت-۱
جلسه شانزدهم – وراثت-۲
جلسه هفدهم – چندریختی
جلسه هجدهم – مطالعه موردی وراثت
جلسه نوزدهم – مقدمه ای بر تحلیل و طراحی شیء گرا – ۱
جلسه بیستم – مقدمه ای بر تحلیل و طراحی شیء گرا  -۲

مدیریت حافظه- لیست پیوندی – روابط بازگشتی – کار با فایل ها – و…..

قابل توجه کاربران شما می توانید این فیلم را یکجا و بطور کامل از لینک زیر دریافت کنید.

لینک مستقیم : ۹۵۰ مکابایت

برای دریافت فایل قسمت اول اینجا کلیک کنید. (لینک مستقیم)

برای دریافت فایل قسمت دوم اینجا کلیک کنید. (لینک مستقیم)

برای دریافت فایل قسمت سوم اینجا کلیک کنید. (لینک مستقیم)

برای دریافت فایل قسمت چهارم اینجا کلیک کنید. (لینک مستقیم)

برای دریافت فایل قسمت پنجم اینجا کلیک کنید. (لینک مستقیم)

برای دریافت فایل قسمت ششم اینجا کلیک کنید. (لینک مستقیم)

برای دریافت فایل قسمت هفتم اینجا کلیک کنید. (لینک مستقیم)

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

2 دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما