آغازه لیست کتابها کتابهای شبکه های کامپیوتری دانلود اسلاید Grid Computing محاسبات شبکه های گرید

دانلود اسلاید Grid Computing محاسبات شبکه های گرید

گرید کامپیوتینگ تکنولوژی تقسیم کردن منابع شبکه های دامنه های مختلف و نا همگون مبتنی بر سرویسهای دریافتنی است . محاسبات گریدی در اوایل دهه ۹۰ در انجمن ابر محاسبات مطرح شد و هدف آن به کار گرفتن منابع محاسباتی موجود به شکل آسان برای محاسبات پیچیده توسط سایت های بود که به صورت جعرافیایی توزیع شده می باشند. ایده اصلی گرید این است که منابع ماشینهای شرکت کننده از طریق یک لایه نرم افزاری به صورت شفاف و مطمئن مورد استفاده قرار بگیرد. این لایه نرم افزاری وظایفی همچون مجازی سازی منابع یافتن و جستجوی منابع و مدیریت منابع های در حال اجرا را به عهده دارد. محاسبات گریدی در ساده ترین بیان محاسبات توزیع شده ای است که به سطح تکامل بالاترین رسیده است. هدف این است که تصویر یک کامپیوتر مجازی ساده و در عین حال بزرگ و پر قدرت که توانایی مدیریت خودش را دارا می باشد از یک مجموعه وسیعی از کامپیوترها به وجود بیاید این مجموعه از یک سری از سیستم های ناهمگون متصل به هم که ترکیبات مختلفی از منابع را به اشتراک گذاشته اند تشکیل شده است.

عنوان کتاب :دانلود اسلاید Grid Computing محاسبات شبکه های گرید

زبان کتاب: فارسی

تعداد صفحه: ۳۱

نویسنده: سمیرا نوروزی

حجم فایل: ۱٫۵ مگابایت

در گرید کامپیوتینگ به جای در اختیار داشتن منابع گران قیمت اختصاصی که معمولا بخش اعظم ظرفیت  آن نیز خالی خواهد مانده ترجیح داده می شود تا منابع ارزان قیمتی تهیه شده و بین شبکه ها تقسیم گردد در این صورت به هنگام لود کاری(بارگذاری) از ظرفیت خالی منابع سایر شبکه ها استفاده خواهد شد این تکنولوژی بخصوص در کمپانیهای چند ملیتی که قاره های مختلف data canterهستند مورد استفاده قرار خواهند گرفت چرا که در سایر قاره ها، مراکز داده خارج از ساعت کاری بوده و ترافیک کاری آنها به حداقل رسیده است.پس می توان از منابع سخت افزاری آنها برای قارهایی که هم اکنون دارای لود کاری بیشتری است سود جست.

گرید کامپیوتینگ در حقیقت نسل جدیدی از شبکه های توزیع یافته است همانند اینترنت به کاربران خود اجازه می دهد فایلها را به اشتراک بگذارند. به علاوه منابع مشترکی از اطلاعات را برای استفاده کنند گان فراهم می کند  با استفاده از این سیستم ها می توان منابع کامپیوتر های نا همگون را  به اشتراک گذاشت هدف اصلی گرید از استفاده از این منابع مشترک مانند قدرت پردازنده پهنای باند پایگاه اطلاعات و در اختیار گزاردن آن برای کامپیوتر مرکزی است.فشاخئش;”>مثلا در مقیاس کوچک، شما فرض کنید  در یک سازمان،  اداره یا یک شرکت که کامپیوتر ها به هم شبکه هستند  تعدادی از این کامپیوتر ها از اجزای سخت افزاری و فضایی که در اختیار دارند استفاده کامل و بهینه را نمی کنند و شخص دیگری در آن سازمان یا اداره که احتیاج به پردازش بزرگی را دارد می تواند از فضاهای سیستم های دیگری که متصل به شبکه هستند استفاده کند با این روش هر سیستم کوچکی می تواند خود به یک سیستم بزرگی تبدیل شود و از مزایای این روش مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی و زمان می باشد

این نوع شبکه های توزیع یافته اهمیت بالایی دارند به دلیل اینکه تقریبا در همه سازمانه و شرکت ها ی بزرگ تعدادی کامپیوتر بدون استفاده وجود دارد  مثلا سرورهای یونیکس ،تقریبا ده تا بیست درصد از ظرفیت خود استفاده می کنند و کامپیوتر های شخصی حدودا از ۹۵ درصد ظرفیت خود استفاده نمی کنند با استفاده از گرید از یک سازمان یا یک شرکت بزرگ می توان از منابع بلا استفاده کامپیوتر های سازمان کمال استفاده را برد  و سرعت پردازش اطلاعات در سیستم ها که با کمبود حافظه مواجهند را جبران نمود از طرف دیگر سرعت نرم افزاهایی از این منبع بزرگ سخت افزاری استفاده می  کنند بسیار بالاتر خواهد و در نتیجه می توان به فکر درست کردن نرم افزارهای با قابلیت بالاتری باشیم و منابع بیشتری را در اختیار استفاده کنندگان قرار دهیم.به طور کلی کامپیوترها در گرید به  شبکه متصلند،این سیستم ها همچنین می توانند حاوی اطلاعات مهم و حساسی باشند در نتیجه امنیت را می توان یکی از مهمترین اجزای این سیستم ها دانست.

کلمات کلیدی: اسلاید Grid Computing, محاسبات شبکه های گرید, گرید کامپیوتینگ چیست؟, آشنایی با گرید کامپیوتینگ, اسلایدهای آموزشی Grid Computing

قابل توجه کاربران شما می توانید این فیلم را یکجا و بطور کامل از لینک زیر دریافت کنید.

لینک مستقیم

برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید. (لینک مستقیم)

لینک کمکی:

برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید. (سرور ۲ )

برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید. (سرور ۳ )

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما