کتاب مهارت عمومی برنامه‌نویسی

کتاب مهارت عمومی برنامه‌نویسی شما را تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای می نماید. این کتاب نوشته محمد رضا شکرریز می باشد با رویکرد و با هدف آشنایی مقدماتی با مفاهیم مدیریتی و روش صحیح و اصولی کار در بسیاری از شرکت های داخل و خارج اتز کشور نوشته شده است. اگر می خواهید شغل برنامه نویسی را برای خود انتخاب کنید مطالعه این کتاب را به شما توصیه می کنیم. برای اینکه تبدیل به یک برنامه نویس حرفه ای شوید نیاز به تجربه کار بالا در محیط های عملی دارید . و پس از کسب تجربه در محیط‌های برنامه‌نویسی  واقعی تجربه حاصل می‌شود. بسیاری از این نوع مهارت‌ها را نمی‌توان به صورت مستقیم به برنامه‌نویسان مبتدی آموزش داد. شما می توانید در ادامه مطلب این کتاب را از سایت اغازه دانلود و مطالعه کنید.

عنوان کتاب: مهارت عمومی برنامه‌نویسی

تعداد صفحه: ۲۲۷

حجم فایل: ۲٫۵ نگابایت

نویسنده: محمد رضا شکرریز

زبان کتاب: فارسی

نکته‌ی دیگری که یادگیری برنامه‌نویسی برای مدیران را راحت‌تر می‌کند این است که صرف نظر از نوع زبانی که آن را یاد می‌گیرند، با شروع یادگیری هر زبانی با اصول برنامه‌نویسی آشنا خواهند شد. منابع آنلاین خوبی مثل لیندا، اودمی و آموزش یک ماهه‌ی برنامه‌نویسی وجود دارند که بسته به سلیقه‌ی خودتان می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. تمامی این دوره‌ها شما را با اصول اولیه آشنا خواهند کرد.

در بخش های از این کتاب مهارت های برنامه نویسی می خوانیم:

مستند‌سازی به دو دسته کلی مستندسازی داخلی و مستندسازی خارجی تقسیم می‌شود. مفهوم مستندسازی داخلی به مستنداتی اشاره دارد که درون کد اصلی قرار گرفته‌اند و مستندات خارجی در واقع همان دفترچه‌های راهنما هستند.
عواملی که کیفیت مستندات را تحت تاثیر قرار می‌دهند، شامل استاندارد‌های مستندسازی، فرایند حصول اطمینان از
کیفیت مستندات و شیوۀ نوشتاری می‌باشند. اگر این موارد به خوبی رعایت شوند، مستندات برای آزمایش برنامه، رفع اشکالات و یا افزودن موارد جدید به نرم‌افزار، کارایی بیشتری خواهند داشت.

مستندات وابسته به سیستم نرم‌افزاری، دارای چند شرط است:

١- باید به عنوان محیط ارتباطی بین اعضای تیم توسعه، عمل کنند.
۲- باید یک انبار اطلاعاتی سیستم باشد تا مهندس نگهدارنده سیستم بتواند از آن استفاده کند.
۳- باید اطلاعاتی برای مدیریت فراهم آورد تا در طراحی، تعیین بودجه و برنامه‌ریزی فرایند گسترش نرم‌افزار به وی کمک کند.
۴- برخی از مستندات باید به کاربر بگویند که چگونه سیستم را اداره کند و به کار گیرد.

برآوردن این شرط‌ها نیازمند انواع متفاوتی از مستندات است که ممکن است از مستند‌سازی غیر‌رسمی گرفته تا مستند‌سازی حرفه‌ای ایجاد شده در جزوات راهنمای کاربر به دست آیند. مهندسان نرم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌افزار، مسئول تولید و ایجاد اکثر این مستند‌سازی‌ها هستند، هر چند مؤلفان فنی نیز ممکن است به پرداخت نهایی اطلاعاتی که به بیرون داده می‌شود، کمک کنند.

کتاب برنامه نویسی، دانلود کتاب برنامه نویسی مقدماتی، کتاب های رشته برنامه نویسی

به اشتراک بگذارید

دانلود و توضیحات ...

  • عنوان : کتاب مهارت عمومی برنامه‌نویسی
  • حجم فایل : 2.5 مگابایت
  • توضیحات کوتاه : کتاب مهارت عمومی برنامه‌نویسی
  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما