آغازه اخبار فناوری و اطلاعات اخبار سیستم عامل آندروید یا IOS ؟ سهم بازار کدام یک بیشتر می باشد؟

آندروید یا IOS ؟ سهم بازار کدام یک بیشتر می باشد؟

امروز ه کس ینیست که اسم این دو سیستم عامل معروف را نشندیه باشد . حال پیش خود میگویید که سهم بازار کدام یک بیشتر میباشد و ایا این سیستم موبایل تا چه زمان میتواند رقیب هم دیگر باشند؟ بر کسی پوشیده نیست که حاکم سیستم عامل های موبایل، ربات سبز گوگل است و با اختلاف زیادی جلوی دیگران حرکت می کند. اما این فقط آمار “فروش” است و “استفاده” از دستگاه های خریداری شده داستان دیگری دارد. احتمالاً می دانید که آخر سال میلادی برای ملت هایی که آن را جشن می گیرند فرصت بسیار مناسبی برای خرید است چرا که همه شرکت ها برنامه های گسترده تخفیفی برای این زمان دارند که مهم ترین شان جمعه سیاه (Black Friday) نام دارد.

در خریدهای آنلاین این روز در آمریکا به عنوان یکی از شاخص های عملکرد شرکت های بین المللی اتفاقاتی رخ داد که تأمل برانگیز بود و شدیداً باعث می شود در موافقت با نظری که اندروید را پیروز بلامنازع میدان می داند تردید کنیم.

دو شرکت IBM و Adobe خریدهای آنلاین مردم را تحت نظر گرفته اند و در نهایت به نتایج مشابه و جالبی رسیده اند: iOS اپل که در آیفون و آیپد اجرا می شود در زمینه خرید آنلاین، اندروید گوگل را با اختلاف فاحشی پشت سر گذاشته.

IBM می گوید: «در جمعه سیاه و روز شکرگزاری میلیون ها تراکنش و ترابایت ها اطلاعات را از بیش از ۸۰۰ وب سایت فروش آمریکایی رصد کردیم.»

نتیجه تحلیل آمار حاصله این شد که به طور میانگین هر کاربر iOS حدود ۱۲۸ دلار در جمعه سیاه هزینه کرده در حالی که هر کاربر اندروید ۱۰۵.۲۰ دلار خرج کرده. به علاوه ترافیک iOS حدود ۲۸ درصد از کل ترافیک آنلاین را به خود اختصاص داده و اندروید به ۱۱.۴ درصد رسیده. همچنین فروش دستگاه های iOS حدود ۱۸ درصد از کل فروش های آنلاین را در اختیار داشته که این آمار برای اندروید فقط ۳.۵ درصد است.

این آمار وقتی تعجب آورتر می شود که بدانید در آمریکا ۵۲ درصد بازار تلفن های هوشمند در دستان ربات سبز است و iOS تقریباً ۴۲ درصد این بازار را به خود اختصاص داده.

ادوبی هم داستان را به همین شکل تعریف می کند:

«دستگاه های مبتنی بر iOS بیش از ۵۴۳ میلیون دلار به صورت خرید آنلاین هزینه کرده اند که ۷۷ درصد آن به تنهایی متعلق به آیپد است. اردوی رقیب یعنی اندروید ۱۴۸ میلیون دلار خرید آنلاین داشته و فقط توانسته ۴.۹ درصد از خرید آنلاین از طریق موبایل را تصاحب کند. آیپدها (نسل های مختلف) با ۴۱۷ میلیون دلار بیشترین سهم را داشتند و آیفون ها هم ۱۲۶ میلیون دلار خرید کرده اند. در مقابل تلفن های اندرویدی ۱۰۶ میلیون دلار از جیب شان پرداخته اند و تبلت های اندرویدی فقط ۴۲ میلیون دلار در این روز خرج کرده اند.»

اما همه این ها به کنار، آمار دیگری هم از فروش های این روز به دست آمده که شگفتی ما را دو چندان می کند: «۴۰ درصد از آیپدهای خریداری شده در جمعه سیاه توسط افرادی تصاحب شده اند که تلفن اندرویدی داشته اند.»

طبق بررسی انجام گرفته روی ۱۲۵،۰۰۰ خریدار مشخص شده که آیپد از همه بیشتر مورد اقبال بوده و سرفیس آرتی مایکروسافت هم با قیمت ۱۹۹ دلار در پی آن آمده. وارد جزئیات این تحقیق نمی شویم اما علی الظاهر اپل با قدرت توانسته نظر مشتریان را به خود جلب کند و به عبارتی آنها را به خرید محصولات خود وسوسه کند.

این که مصرف کنندگان تلفن های اندرویدی رغبت زیادی به خرید آیپد دارند این سوال را در ذهن مطرح می کند که آیا آن ها از اکوسیستم حال حاضر خود و تبلت های اندرویدی رضایت ندارند یا اینکه بحث تخفیف ها و ارزش بالاتر آیپد به عنوان هدیه مطرح است. شما چه نظری دارید؟

به اشتراک بگذارید
برچسب ها

دانلود و توضیحات ...

  • نویسنده : حسن کریمی
  • منبع : آغازه
رمز فایل هاwww.aghazeh.com

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما